Wednesday 28 December 2011

Bertapa di Gunung


 Salam dari Gunung
Lokasi: The Regency Jerai Hill Resort
Tarikh: 24 Disember 2011
Akhirnya dapat juga aku buat entry ni.. seringkali tertangguh dek kerana kekurangan ilmu blog.. suda kurang ilmu tak pulak nak usaha tanya kan.. itu lah aku..

Perancangan ke Jerai suda lama.. hotel semua laki aku da booking awal2 lagi. . percutian kali ini diiringi family mentua.. kasi ramai lebey meriah..(kalau la suda punya bayi kecil T T) ok.. jangan pergi jauh.. kami bertolak lebih kurang jam 11.30pg dari Jitra ke Jerai.. da kenapa plak Jitra? hehe.. coz dari umah kenduri sebetolnya.. kenduri kahwin sahabat aku dunia akhirat.. Zati Hanani bersama buah hati Khairil..

family mentua hanya menunggu kami di Jerai.. so da siap semua ahli berkumpul kami di bawa ke atas Gunung Jerai dengan menaiki van yang disewa.. kalau nak guna kenderaan sendiri pun tak salah, tapi lepas turun dari Gunung nant teruslah cari mana2 workshop keta utk dibaiki.. jalan yang bengkang bengkok beserta laluan sempit akan menyukarkan pemanduan.. aku lak bagai tak cukup nafas bila van berselisih dengan kenderaan lain..

untuk naik ke Gunung Jerai memakan masa hampir 20 minit aku kira dengan jarak 11km.. semakin tinggi ke ats semakin sejuk udara dan sgt fresh.. terima kasih pak long wahab (pemandu van) yang membawa kami ke ats dengan sedikit penerangan sepanjang pemanduan beliau.. aiseh ayat buku.. cost utk menaiki van minima RM50 (naik + turun) so kalau dalam van ader 6 atau 7 org jumlah adalah bergantung kpd pasenger.

abaikan attire aku tu


breakfast di Jerai


antara pemandangan kat atas jerai




ketinggian berubah2 di atas ketinggian yang sama? hehe.. org y letak signage pun da pening..





telaga tok sheikh

laluan ke telaga tok sheikh

posisi harus strategik.. konon nak efek kurus dgn kak menyilang begitu

agenda wajib.. pic laki bini

konon nak test ketahanan suhu badan.. tahan sejuk ke tak.. x faham aku
ketinggian da berbeza, sedangkan hanya beberapa tapak ke signage neh..
tempat pertapaan aku laki bini




  
 




No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...