Tuesday 13 September 2011

kronology raya ku~

salam..

test..test.. wujud lagi aku ni rupanya.. ingat da ke mana2 ntah..igt da lupa ingatan kat blog ni.. aku masih wujud rupanya, tp kekangan masa yang mencemburui haha..~ye la tu fanis~

da hampir 2 minggu kita habis raya.. da byk open house kita redah selatan utara.. da  abes gantung semua periuk belanga.. Alhamdulillah.. semua berjalan lancar.. aku beraya pertama sebagai seorang isteri.. Amin..diberi kesempatan oleh Ilahi merasa nikmat nak besiap laki sendiri hehe.. moga diberi kesempatan lagi sekali nak merasa jadi ibu dan bini lak pas neh..

hari raya pertama mcm biasa.. spt tahun2 suda.. g sembahyang raya, bermaaf-maafan famili dan mentua, g ziarah kubur n beraya umah sanak saudara.. ~tamat

da abes aku meround 1 kampung aku kn besilat kat dapur lak.. ramai sedara mara y datang.. juadah cam biasa.. ketupat rendang y semestinya tak dimasak oleh aku hehe.. tak bijak lagi neh..

pengalaman aku balut ketupat.. bley la sket2.. hasil tunjuk ajar ADIK IPAR aku WAWA .. kita besarkan  tulisan disitu ok, dia ajar aku.. BUKAN aku ajar dia.. haha.. Wawa ni  bab masak aku tabik spring.. turun mak mentua aku.. tp ketupat jantan betina usah ditanya, aku hentam sahaja, pulut tu tak tekuar dari sarung itu da cukup baik..

2nd day raya aku besenang lenang di umah, tak da lak sesiapa datang menziarah.. acara mudah.. bebalas tengok wajah.. tu jer.. smpai la malam menjelma kami laki bini n adik2 kuar umah.. temasok ngan sepupu sepipit.. kitaorg g qbay.. tepi tu ada funfair.. habis la duit raya memasing y berjaya dikumpul di pagi raya.. dilabur kat funfair dengan sia-sia, dapat la mainan hasil main tikam dalam satu dua.. pulang la kami semua dengan rasa bangga, tak tau y tggu kat umah ase naik gila (ni tak temasuk dgn aku laki bini n adik2 sbb kami pulang jam 11 mlm) mau tak nyer.. depa semua smpai pagi jam dua.. kononnya sepupu sepipit ni p karaoke test sora..

3rd raya.. aku da kememeh .. laki aku kena masok keja da.. aku lak da balik alor setar.. sedey jgn cakap~huu.. dalam sedey tu aku balas kueh raya bebalang2.. :P wat bekalan dalam keta n spare kat umah lak..

tu la kronology raya aku y x seberapa tp cukup bermakna.. sekian

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...