Sunday 16 March 2014

Sesi Dialog bersama Anba

Assalamualaikum

Dekat ofis kami ada sorang jer non muslim.. dia adalah Anbannanthan dan panggilan kami buat dia adalah Anba.. Anba neh kalau cakap, dia memang kompiden gila eventho ayat dia kadang ntah apa-apa..
disebabkan kenkadang tatabahasa dia guna amatlah di luar jangkaan kami dan tahap nak tunjal kepala,  kami masih berkawan dengan Anba.. kerana Anba adalah kawan kami
contoh--
situasi Anba ada memarahi seseorang

anba-- nampak jer HALIM, tapi buat perangai tak elok
aku-- HALIM????? bukan dia marah karim (bukan nama sebenar) ker
anba-- ya la HALIM
aku-- ALIM la ALIM bukan HALIM..HALIM nama orang
anba-- mana aku tau

situasi Anba cerita tentang pokok pokok yang ditanam oleh beliau, aku hanya pendengar

anba-- pokok umah aku hidup elok
kak liza-- sama la kat umah akak pun
anba-- jiran aku kata tangan aku BASAH
kak liza-- SEJUK Anba.. TANGAN SEJUK.. bukan tangan basah

*tangan sejuk mean kalau dia tanam apa-apa pokok tu menjadi

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...