Monday 31 December 2012

2012.. Selamat tinggal

Assalamualaikum

Seperti yang lain, aku jugak nak ambil kesempatan untuk menutup tirai tahun 2012.. Sungguh, ada perasan sebak dan takut untuk menjejaki tahun 2013..
Bagi aku tahun 2012 adalah tahun yang biasa-biasa tidak seperti tahun sebelum ini.. aku tak pasti kenapa, tapi jujurnya, disebabkan tahun 2012 adalah tahun biasa-biasa aku , aku takut untuk menjejaki tahun 2013.. aku risau tahun 2013 sama biasa-biasa seperti tahun ini.. Mudahan ada sinar untuk aku tahun hadapan

Aku tahu.. diri kita yang mencorakan seronok atau tidak untuk melalui hari-hari mendatang, positif atas diri maka positiflah keseluruhannya, negatif sesuatu perkara itu maka negatiflah keseluruhannya.. tetapi, bila dinamakan manusia, kekadang cabaran dan dugaan tak dapat dielakkan, dan cabaran dan dugaan itulah yang kadang membuatkan kita tewas

Azam? hehe.. entahlah? mcm td.. time aku drive nak ke opis.. dengar di radio berkenaan topik pagi azam tahun baru, DJ tanya pada sorang caller neh.. apa azam tahun baru awak? caller neh gtau.. nak selesaikan azam tahun lepas.. hehe.. kelakar aku rasa.. tapi aku pun rasa-rasa macam ikut jejak langkah caller tu jugak..

Banyak kelemahan dalam diri aku, InsyaAllah, aku cuba untuk jadi lebey baik.. anggaplah itu sebagai azam aku.. Buat baik pada Allah, mak ayah, suami, adik bradik dan org sekeliling.. jangan la anggap aku neh jahat lak.. huhu.. x baik tau.. aku insyaAllah baik.. bukti aku tak penah ader rekod jenayah pun.. wakakaka..

owh satu lagi.. cuba untuk praktikan diri untuk tidak TERLALU BERHARAP.. sebab kelemahan aku adalah itu.. apa saja.. aku suka berharap lebey-lebey.. bila terlalu berharap, maka sendiri akan merana.. 

apa pun.. kita tak punya kuasa untuk menghentikan masa.. sesungguhnya Allah telah berfirman 



Please be nice to me





No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...