Wednesday 5 December 2012

Sorong Keta

Assalamualaikum

Selepas kemalangan kecil yang jadi sebelum raya haji ari tu, skala pemanduan aku hanya di tahap memuaskan.. dulu bole dikatakan agak baik..
skala kan selalu cenggini :-

cemerlang
baik
memuaskan
gagal

jujurnya aku sangat fobia.. aku ingat aku baik-baik saja selepas kejadian tu.. rupanya tak.. kalau aku tengok motor nak keluar simpang ker.. nak masuk simpang ker.. nak overtake ke.. hati aku berdebar-debar.. sampai satu tahap punya la aku bebetol fokus nak driving kepala aku akan sakit sesampainyer di umah hatta di opis.. skang da oke sket.. tapi ketakutan dan kerisauan tu masih ada..

dulu bab melalak dalam keta memang feveret aku.. skang aku melalak jugak, tapi bila bukan aku yang drive ..  mak aku lak stress dengar sora petir aku

kadang-kadang ada gak tepikir.. bila sampai tempat yang aku eksiden tu , nak jer aku benti keta.. then aku matikan enjin.. turun keta.. pastu tuntun keta.. tau aper tuntun? kalau korang google tuntun akn kuar gamba neh


ini nama dia tuntun.. pelakon india mana nta.. hahahah.. tuntun sebenarnya dalam bahasa kedah.. maksud sebenar tuntun  atau dewan bahasa dan pustaka nya adalah ini

tuntun= sorong

ya.. aku macam nak sorong keta aku macam nya neh sorong beskel.. lepas jer simpang tiga tu aku masuk smula dalam keta pegi keja.. settle.. balik keja pun sama.. tsk..tsk

Doakan aku yer.. cepat-cepat sket pulih semangat.. hehe ok bai

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...