Monday 10 December 2012

Chemistry

Assalamualaikum

Zaman single-mingle kalau di tanya bab pasangan hidup haruslah chemistry menjadi pokok utama.. konon kalau tiada chemistry macam tak kena jer kan.. Personally bagi aku chemistry tu bole wujud dengan sendirinya.. lumrah mata kasar pun kita bole tenguk, contoh tak semua perempuan minat bola.. tapi ada jer hasben or boifren yang minat bola and diaorg still continue kapel sampai kawen beranak pinak.. oke jer

macam aku zaman bekawan lagi aku tau laki aku minat bola.. dia punya obses tu sampai kau tunjuk la dia neh player mana.. confirm dia bole gtau nama, team, sejarah hidup bagai.. cuba kau tunjuk muka penduduk kg dia.. silap-silap dia kata itu semua penduduk kg sebelah -_- sapa pun tak kenal..

macam aku sah-sah tak minat bola.. sebab bila aku tenguk jer mulut aku tak bole senyap.. sebelum orang lain nak sumbatkan mulut aku dengan plastik kacang, baik aku blah.. buat benda lain.. yang lebey afdal.. main facebook contohnyer (afdal sangat).. laki aku pun bole senang lenang x dak orang nak kaco dia message.. 

jadi chemistry tu bagi aku a part of je la.. yang lain more  how to give ur spouse personal space.. hormat yang mana perlu.. give n take seba sket itu je la.. sederhana

semalam ayah aku antar ke opis, sebab keta ayah nak pinjam kejap.. so balik tu aku kena tunggu dekat-dekat 20 minit jugak.. dlm tempoh 20 minit tu aku godek2 fon dan baru aku realise laki aku last call seminggu suda.. seminggu weh.. aku call dia sekali jer.. gila kental laki bini tak dengar suara memasing.. yess.. dulu aku selalu sentap.. da macam tak der laki aku rasa , skang aku pun sama naik.. tak de nak call jugak..

so..back to topic.. chemistry neh bole wujud dengan sendirinya.. lama-lama nanti kau pun terikut sama ngan perangai or habit pasangan kita.. sebab bila dua hati da bersatu sukar untuk dileraikan (istanbul sangat)

cuma contoh di ats jangan di guna pakai.. aku sebab da immune da.. tak bemakna tak calling2 da lupa each other.. a big NO.. sebab kalau ada kes ibu jari bengkak angkara message aku la tu.. kami kerap message.. dats how we keep taking care of each other.. terima kasih Digi.. i will follow u..



No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...