Sunday 10 November 2013

Dalam Pahit Ada Manisnyer

Assalamualaikum

happy sunday blues everyone.. happy? blues? amende??? muehehe
Kedah kan.. we olss da keja la uolss

neh ada kisah sedey uhuk..uhuk
Last week hari rabu opis ada buat makan-makan sket
aku ngan kak pijin dari azali memang biro makanan jer
so weoll turun beli makan, nak-nak hari rabu pilihan tu byk jugak la

beli makan utk 8 budak hitam.. anba cuti..

pegi 1 kedai neh
lauk okeh bole tampung makan 8 budak hitam
akak tukang hulur bekas, aku tukang cedok lauk
bekerjasama

naik ats sume tunggu da
nampak gaya lapo benor
aku tak join makan lagi sebab ioll bwk bekal roti
tgh hari sket baru aku makan lak

akak awat asa macam bau, tapi pegang nasi tak belendiaq
sambil aplikasi nasi kat ibu jari dan jari telunjuk

mana meh tgk.. aah bau.. tp pegang nasi elok..
kuah campor2 tak itu sebab bau..
oke.. aku continue makan.. gila tak ase seba salah

petang d umah
awat neh? mak mandang jer
sakit perut.. awat aa.. tadi elok ja
makan silap kot..
ishhh.. ya ka 

5 minit kemudian
aku muntah muntah muntah dan sesungguhnya muntah
sahhhhhh...nasik tadik
mlm ke klinik, makan ubat trus tdo
sok pagi mc.. rupanya akak pun sama
cuma dia ada keja so x bole mc.. gagahkan diri

amek kau, cuti dari kames bwk ke sabtu
bekubang atas tilam ja
pakej ngan demam skali.. tebayek..
ini lah pahit dalam bercuti

sabtu petang, bunyik sms masuk
akak esok x masuk opis..da gerak ke kl kursus
terus meraung aku
pikir nak ngadap bos

bos aku peel dia kalau sehari dia cuti
mengalahkan cuti sebulan
dia punya maklumat nak dicurahkan after leave
mcm khutbah jumaat

slalu kalau akak ade, dia brani sket
cakap da lenguh nak bediri, so bos leh cut short khutbah dia
neh akak tak der.. hoiiiiii kaco mareyyyyy

ahad pagi, xtvt mengintai bos
8.05 minit tak nampak lagi
8.20 pun tak nampak bayang
8.30 time's up.. ada ciri tak masuk neh
9.00- hello.. fanis sy mc.. sakit mata..

hoyehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
ini dinamakan manis dlm bekerja
so.. chow chin cow


No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...