Friday 23 March 2012

Mari Mengenal Tempat Keja Suami Anda

Assalamualaikum

Adik-adik.. meh akak nak citer pengalaman akak ke kantor laki akak.. sebagai persediaan supaya tidak mendaftar sebagai kelab isteri-isteri derhaka kelak dengan menyambut suami sendiri di muka pintu dengan muka seperti mutant lagaknyer.. dengan soalan-soalan yang mencabar kedidihan hati.. dan dengan segala ngomelan dan bebelan seperti syarahan peringkat universiti..

bukan aper.. ader baik nyer sesekali melihat keadaan kerja suami sendiri, jadi kita ader basic info.. x der la org tanya nant laki ko keja caner? jwbnyer..ntah.. keja shift ke normal hour? nta lagi.. normal kot.. pdhal masuk keja kol 3 sampai 11 mlm..normal hour waktu zimbabwe ler kot.. bidang aper laki ko ceburi?? ntahhhh... tp yang aku confirm.. gaji masuk bila masa pun ko dapat detect.. temasuk la aku keh..keh..

aku kan weekend wifey, so tiap kali aku balik astar ari sabtu aku akn follow laki aku  g opis dia so dia anta aku kat jetty terus dia gerak masuk opis.. tp memandangkan ari sabtu tu dia kena masuk keja awal.. so aku pun tepaksa ler ikut dia masuk opis dlu.. sebab kol 6.15 da tepacak da kami kat sna.. nak amek bus telalu awal..

satg ikut abg tgk caner nak bawak masuk kapal.. aku anggukan jer tanda arahan adalah diserap masuk ke sel otak.. so dari pengamatan aku.. macam tak susah mana.. ko tgk tu aku tulis macam.. x leh blah kan hik..hik.. so pas settle sume kira2 amek masa dlm 30 minit kapal tu nak parking, aku cakap ler.. cam tu jer???.. dgn kerek okeh

sekali laki aku cakap.. dengan tarik nafas dalam2 dengan tgn yang dikepam2.. dengan muka y ke arah kehijauan cam pokok padi.. dia membalas...memang la.. sekarang kol 7.00 pagi.. udara oke.. cuaca x panas.. cuba la kalau kapal sampai tgh hari..matahari tepacak kat kepala.. 30 minit pun ase 30 jam.. itu lom kira kalau tetiba hujan lebat.. angin laut lagi..bla.. bla.. susah keja..nak bagi makan isteri..bla..bla.. makin debab..bla..bla..

cukupppppp...cukupppp.... cukup hariz... i dun want to hear anymore.. mila faham ~ eh, feelin ombak rindu lak

kini.. statement aku sebentar tadi yang macam senang tu telah di tukar memang susah..  dan logik nyer.. keja apa yang senang? u tell me.. i want apply da job also.. melainkan ko izzah ko leh keja ngan hariz.. ombak rindu lagi..

meh kta layan pic nak..


di mulakan dengan mengenali watak utama.. the laki bini
laut x de ombak

kapal yang disolek.. ko ader?

bak pekerja rindukan kapal

kapal y awesome!!!

depan sket.. riverse.. masuk kanan.. oke..oke.. da paking elok angkat tgn

bagusss.. lulus ujian paking thumbs up

pengajaran:-
a) sayangi laki anda
b) sambut suami balik keja ngan senyuman..
c) pikir sndri.. laki sendiri.. sendiri jaga .. eh?

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...