Thursday 30 January 2014

Kan da rindu

Assalamualaikum

hari isnin tu ari aku amek leave, nak settlekan hal motor JPJ ayah.. so ari ahad lagi aku da mention awal awal dengan mak kosongkan jadual pada hari isnin.. mintak mak temankan ke JPJ.. cecece.. macamkan mak aku neh ahli parlimen lak gaya nye kan.. nak booked jadual dia

Ehhhh...jangan tak tau house engineer pun bz oke, tambah tambah mak iolsss
nak carik nyoq sebijik pun amek masa dekat setengah jam
mana tak nyer.. ari neh nak mengulai.. owh.. santan tak der.. letsss cari buah nyoq blakang umah.. eh.. muda-muda plak buah nyoq neh.. gerak umah sebelah lak.. sebelum sampai ke pokok citer, tanya kabar dulu.. masak apa cik jah ? da settle masak ker? baru disusuli tujuan asal.. tu pun kalau buah nyoq terus ada.. kalau tak der, mengait plak buah nyok tu.. time-time nak mengait lak jiran satu lagi kuar umah..
wat apaaaa tuuuu??
bila 2 atau 3 orang betemu maka parlimen da bole besidang so mana tak sampai setengah jam
-___________-
oke da tesasar nampaknya

ini aktiviti mak yang lain, selain dari house chores

bebalik kepada jadual mak, bila aku sampaikan hajat nak mintak mak temankan ke JPJ rupanya jadual mak telah di tempah awal oleh abang aku.. seeee??? bz kan mak mak skang..
abang mintak mak temankan dia ke hospital check up fisio kaki anak buah aku
so bila request dari anak-anak tak dapat di tolak maka pendekatanya aku kena beralah skek sebab abang aku da booked mak awal lagi
beralah dia is aku la ke JPJ, aku la bawak anak buah ke hospital.. terbaek sagat ..so mak aku bole conquer sensorang.. gituhhhh pendekatan dia

maka dari pagi bawak ke petang aku pusing hampir separuh alor setar dan kubang pasu

rumah (simpang4)-- jpj (alor setar)--rumah (simpang empat)--pekan langgar (amek anak buah)--jitra (buat fisio)--pekan alor setar (beli mainan sebab gatal mulut janji nak beli time umpan nak ke hospital)--rumah (simpang empat)

balik tu memang da flat sangat sangat da.. anak buah kami angkut jer bawak balik umah.. tak antar kat ibu dia..bagi ibu dia rest sebab ada adik da kan.. even akak ipar pun dalam pantang.. so bila da ader budak di umah penat cemana pun kena jugak layan dia..mak aku pun da batery down so tak mo susahkan dia.. kita yang muda pun da penat sensangat apetah lagi mak

 tengah wat fisio ngan akak misi

 pandai selfie hokey.. time neh aku tinggal jap tepon kat dia

gewammmm ase nak tunjal kepala

so pagi selasa sampai opis terus ase macam nak demam
tapi bila nampak benda alah neh dalam beg (ntah bila masa kekura si fayadh neh dalam beg)
terussssssssssssssssss rasa rindu gila kat dia.. nak jer tepon mak cakap jangan antar dia lagi kat akak ipar
*sukati nak kawal anak org kan*


hoiiiihhhhhhhh

moksu rindu kamu




No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...