Sunday 21 October 2012

Lari-lari Selamat Bumi

Assalamualaikum

Sebagaimana pengetahuan umum, aku bekerja di agensi yang sangat sayang akan sampah sarap neh.. sebab ader sampah we olls can make money..money..money.. how??? lets recycle..

Well being Malaysian.. kesedaran itu amat sikit dan hampir tiada langsung.. buang sampah merata-rata, x nak buat kitar semula, guna tandas tak pandai nak bersihkan.. so sedey iollss.. T________________T

Honestly sejak bekerja di Perbadanan neh aku agak alert dengan isu sampah.. sumpah aku akan rasa nyesal kalau aku terpaksa buang sampah dengan cara yang tak betul.. contoh.. aku atas moto nak buang smpah, skali ader hanjing belegar2 kat tepi tong.. maka aku cuba2 pratik lambung plastik air mcm labung bola.. bila plastik air tersasar x masuk tong aku ase down.. siap cakap dgn laki aku orang da langgar etika Perbadanan

Selaku warga Perbadanan, kami tak akan putus asa nak naikkan rate kesedaran sivik among Malaysian.. dari 1 aktiviti ke 1 kami usahakan..
terbaru adalah JOM LARIAN KITAR SEMULA

kami buat promosi di sini...




dibantu oleh kami



dengan sambutan yang begini




kami pulang dengan senang hati.. sesiapa yang berminat nak join sila layari

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...