Tuesday 25 February 2014

Seni bercakap

assalamualaikum

kita kalau dalam bersembang atau bertegur sapa
cubalah untuk berseni
berseni neh macam kita cakap baik baik
bagi la pujian
bertanya kabar
kannnnn

tak susah pun
kalau tak de words sangat nak cakap
awok diam jer
senyum ker
itu lebih baik
itu lebih mendamaikan

apetah lagi nak tanya hal family ker hal peribadi
bukan takat berseni lagi da
siap kena ader step becaklempong lagi
konsep dia jaga hati
youre not in their shoes
dont simply judging people

aku da lama tak sentap
bukan jenisan aku nak mudah merasa hati
kalau dengan family lain citer

kawan aku nta dari mana mana planet
bertegur aku yang sedang memegang plastik kedai buku 1 malaysia
beli novel la tu.. orang tak da laki kan..ada la masa

eh..eh..
kisah pulak kau kan dengan jadual waktu aku
tuhan jer tahu betapa begelodak hati aku time tu
kalau pun laki aku jauh pun abes mak ayah aku tu ape?
patung cendana

haihhhlaaa
manusia kan
kalau pun buta seni dalam hal hal senilukis senireka senikebudayaan
jangan la hilang seni  bersosial  bertegur sapa

cuba kau cakap
beli novel le tu.. tak per enjoy jer bacaan.. nant ada laki duk skali susah da nak membaca
kaaannnnnnn

sekarang juga aku turun kedai buku beli 40 buah buku citer buat anak anak kau






No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...