Sunday 20 July 2014

Berek Polis Siri 2

Assalamualaikum

Pengalaman duduk berek neh banyak manis dari pahitnya, bagi aku la
cumanya aku neh time berek dulu siyes tak ramai kawan
petama aku time skool rendah aku banyak duduk dalam umah
kalau bagi ke aku buku citer, memang aku hadap itu la tak turun-turun
sekolah menengah aku da stat stay asrama
dats why kawan berek aku kurang

tak macam abang aku, kawan kawan dia ramai
maunyer tak dia punya lenjan main sampai mak aku kena pegi turut kat bawah
kalau sampai mak aku mencemar duli turut abang aku kat bawah tu
slalu dia dengan pakej la
sebatan or tanganan kat mana-mana part badan yang sempat mak aku capai

bebalik rutin warga berek
seingat aku yang isteri isteri neh tak bekerja, masing-masing memang harap suami je la
abes sangat pun, mengasuh, jual kain baju macam mak aku dulu
mak aku dulu rezeki dia tak putus, ada je yang nak mintak tlg mengasuh
so rutin mak mak akan bermula bila anak anak da pegi skola
mostly semua naik bas jer sebab dulu yuran bas murah
anak anak da betolak ke sekolah, mak mak neh tggu apek jual ikan lak
apek jual ikan dia naik motor, then ada tong ikan kat blakang
da abes membeli tak der diaorang nak naik atas umah
lepak dulu sampai kol 10, yang best nye tak der nak pegi menempek kat mana mana umah
main lepak kat bawah jer, tmpat parking tu
better macam tu, mak aku dulu kau nak main pegi jer
janji bukan dalam umah org, isau nanti pecah ker sepah ker susah
tp zaman skang konsep da kn ubah, kes culik besepah sepah

berek semua takat tingkat 4 jer
umah aku tingkat 3, ingat lagi alamat aku c1,tingkat 3, blok f jalan kolam air
no tepon umah pun ingat, 04-7300 1xx
(asal aku letak full number tepon , skali number neh da recycle,so kita private skek)
ingat benda penting neh sampai skang even tinggalkan berek tu da lebih dari 10 tahun
nak nak number tepon umah, sebab time aku dlu sapa ada tepon umah kira ongkaya dah
berebut rebut nak angkat tepon dengan abang aku
benda baru kan, semua excited lepas tu bila da lama lama
ase nyampah lak nak angkat tepon
sampai tahap aku ngan abang main ugut-ugut
kalau adik angkat tepon tapi kawan abang yang call adik kata abang tak da, tak mau angkat sangat kan
hahahahahha
bongok la.. tapi aku buat sungguh kot, sebab aku yang selaaaaaaaaaaaaluuuuuuuuuuuuuu kn jwb call

bebalik umah yang tinggi neh, memang mengah la
kalau takat tingkat 2 tu ampun lagi
tp umah aku tingkat 3, kalau tepaksa nak mendaki lak sebab telupa barang boleh mendatangkan amarah
jadi solution dia umah yang tingkat 2 dan ke atas kompem ada bakul
so agak agak lupa barang ker nak hantar barang ker
hulurkan jer bakul dengan tali sepanjang panjag bole
tingal aku tak fefeling rapunzel jer, aku pilih katun usop sontorian lagi
usop sontorian???????/ wawawa lama gila citer tu.. suka kot

mak aku pun kalau nak kelapa dia main tepon jer jiran
kak ina nak nyok 5 kupang, satg anak kak ina turun p amek
hendon bwk turun raga ja

time tu aku da menyumpah seranah da.. even tak payah nak naik umah cik hendon
tapi aku perlu turun umah dari tingkat 3
mencikkkk la.. time tu slalu kata, kenapa la mak aku x mo branak lagi, kurang kurang aku ada adik yang bole disuruh oleh aku lak
bhahaha

ada masa citer lagi
ada keja skek
babai

 setiap berek memang akan ada tadika dia sendiri, so time neh bebudak tadika tengah buat performance, semua pic neh aku amek kat fb anak anak berek polis jalan kolam air


 baris kedua kiri sekali tu abang aku, time neh aku baru 4 tahun so tak de aku masuk tadika lagi


No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...