Monday 14 July 2014

Berek Polis

Assalamualaikum

Meh kita citer skek kenangan lalu
aku neh anak pesara polis, ayah keja di balai polis alor setar, then few year sebelum nak pencen secara optional ayah keja di balai polis pendang
bila da kata anak polis, tak lama sekejap mesti kena masuk berek jugak
duduk sana

for those yang selesa nak tinggal di berek memang akan amek masa lama
pada sapa yang da ada umah sendiri selalunya duduk berek sekejapan jer

macam aku duduk berek almost 13 year, memang tak sia-sia kerajaan bagi umah tu kat kami 1 kuarga
rumah berek lama, ada apa jer, ruang besar mana jer
1 ruang tamu, 1 dapur, 2 bilik tido, bilik air dan toilet
kecik sangat, tak macam umah berek skang
perghhhh macam kondo 100,000 ribu.. sungguh tak tipu.. ada peluang masuk berek baru pegi la
cantik giler, kalau umah pegawai tu, jangan cakap la, 2 tingkat ada laman lagi

even umah aku kecik gila, tapi pecaya la
umah kami adalah tumpuan, rezeki sungguh umah tu
sebab berek tu bebetol kat pusat bandar alor setar

cuba tanya kawan2 skolah menengah aku
sapa yang jadi rumate ker, classmate ker
hampir semua penah pegi umah aku, tido or lepak sana
even kami tak mewah dulu, tapi ada je rezeki utk tetamu.. tak tau la cemana ayah aku pusing bajet dia
bhahahahhaah

kenangan di berek polis sangat kuat dengan diri aku
orang orang berek neh memacam perangai dia
kalau nak citer mak aih tujuh entry belum tentu habis

sampai skang kalau aku mimpi kan
background citer mesti bekisar umah berek tu
tak penah mimpi ada kat umah skang even umah sendiri neh da 10 tahun kami tinggal

berek yang di jalan kolam air skang da tukar baru
abes diroboh berek berek lama
kalau tengok tapak umah tu, rasa sayu sangat
da la bangunan skola convent alor setar da di jadikan kedai
berek lak  di roboh
tak de kenangan aku nak tunjuk kat cucu cicit nanti
nanti aku up entry perkara2 yang sinonim dengan warga berek
tepaling win skali kalau mengetuk sambal 1 blok bole dengar
jenis yang tak pandai nak melapik
hohoho
ini da fasa nak roboh, umah aku blok f so tiada dalam gambar

2 comments:

liyana M nasir said...

yaaaa..kami penah p jugak umah fanis..hehe

wan-nis said...

Salam,

hahah kita ada testimoni yang pertama
sampai skang rindu umah lama

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...