Wednesday 14 June 2017

Kerusi Merah

Salam Everyone

Selamat berpuasa.. cemana puasa? oke ke tidok?
aku?
macam biasa.. ada hari yang flat gila tahap jam 4.30 petang pun asa nak bebuka
ada hari cargas sahaja
so far belum lopong lagi
maklumla piyed x penah betol
ada bagus jgk sebab aku neh jenisan yg susah nak ganti puasa
so da alang2 belum piyed, continue sajolah
kang kalau da stat piyed.. dah berbelas hari nak mengganti

sempena ramadhan yang penuh barokah neh
Allah kurniakan rezeki di samping famili aku dan orang-orang sekeliling
alhamdulillah

Laki hakak dapat naik pangkat
Alhamdulillah
berapa kali dia frust sebab kenaikan pangkat dia ada jer halangan
tp aku tak putus2 cakap dgn dia
Allah akan bagi pada masa yang seswai
Percayalah

frust dia masa nama dia dah di nominate, tp tak terima anugerah
contoh mcm anugerah era la kan.. da tersenarai pencalonan
skali rezeki tak berpihak dekat dia
aku pun sedih.. simpati ke dia ..tp x de la aku tunjuk.. kang dia lagi down
bole dikatakan batch dia suma pakat2 naik dah
dia jer yang belum
klu aku jd dia pun aku asa sedih
sebab laki aku neh jenisan bekerja straight tak de belok2

tp klu aku dicalonkan utk naik pangkat
bukan takat tekejut.. siap aku pertikai plak hahaha
sebab keja aku besimpang siurnya
cth tgh blog masa keja.. eh?

so tahniah yer en.hazwan
pikul amanah dgn sebaiknya
jgn lupa diri
pandang2 sama staff bawah.. sebab kita pun dr bawah

kemudian---

TAHNIAH kat KAK PIJIN
SHE'S PREGNANT

alhamdulillah alhamdulillah
tiada lafaz y bole aku katakan
selain rasa syukur dgn rezeki neh

i feel her masa dia gtau dia peknen siap nanges2 lagi
ye la.. km warga ttc kot
tunggu lama
hope her pregnancy went well
alah sana sini tu biasa lah
nant2 surut la tu
just enjoy ur pregnancies

oke..

apa yang kerusi merah neh
baru nak masuk tajuk
punya la panjang mukadimah

bila nak blog malas
tp bila da stat bukak semua benda nak crita dlm 1 masa
jadi cenggini lah

ofis kami neh ofis lama
since 2008 masa beroperasi
tp building neh way lagi lama dr kami punya operation
nak nak tingkat ats sekali
beratapkan bumbung lama

kira kalau buka siling atas tu
bole nampak alang kayu yang reput
bole nampak ternakan kelawar yang bole dikatakan tahap komersil
serangga mangga dari beberapa keturunan bole nampak
kadang2 aku pun tak tahu, aku neh tumpang menatang2 neh ka
atau depa yang tumpang building sewa neh

so even dalam ofis equipment such as aircond baru
wayar telefon baru
still akan ada masalah

macam najis kelawar masuk hole aircond suma tu
wayar telefon slalu kena gigit dgn lipas
so cepat rosak
dah rosak bajet takder plak
so bersauna lah kami di ofis

tempat aku bahagian pentadbiran la yang gagah sket
kena sipi2 aircond yang nazak tu
bahagian penguatkuasa tu lagi x rasa apa langsung
beli jer kipas tapi paham la
zaman milinia neh, pejabat pejabat mana guna kipas da
kalau ada pun mayb jabatan2 kecik saja
even guna kipas still bole tampung suhu bilik

ini tak
bahagian penguatkuasa macam sauna dah
kipas pun sekadar ada jer
so penguatkuasa balik2 pantau lokasi
mmg wajib singgah tempat pentadbiran
bagi menumpang suhu

so tetiba ada la yang heret kerusi merah neh

dari sorang yang letak
dah ada dua biji plak
elok la tu susun cenggitu
macam kaunter aduan

tp memang bahagian pentadbiran neh bukan takat kaunter aduan lagi dah
kaunter serba boleh
sebab apa2 solusi yang kami hadapi dalam ofis neh
akan diselesaikan kat bahagian pentadbiran
mcm upacara ritual plak

mesti himpun ramai2 kat bahagian neh
seorang demi seorang datang dan pergi
dari satu cerita ke satu cerita

dari sekecik2 benda nak beli lipstik kaler apa nak pilih
dari sebesar besar isu pejabat rumah tangga dan sebagainya

so lepas neh bole la aku penuhkan blog dgn cerita bahagian pentadbiran
macam2 ada
klu ada website aiskacang delicious kat online
aku pun ada
ayaq cendoi dot pejabat


No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...