Tuesday 12 February 2013

The Expired Story ~ Langkawi With Love

Assalamualaikum
                                                      Episod 3

Tahun lepas, seingat aku tak da lawatan/becuti secara duet laki bini yang dijalankan.. jadi otak aku tak bekembang, statement bila balik dari becuti ilmiah sangat la otak aku neh.. nan hado..
so, bila da hujung-hujung tahun lepas aku da merempan-rempan dekat laki aku nak juga bejalan-jalan dengan dia.. tak kisah la ke mana pun, janji jalan.. konsep dia cmneh, aku tak kemana pun duit habes, kalau kemana-mana pun duit kompem-kompem abes juga..  baiklah kita bejalan..

pikir punya pikir, kata putus dibuat.. Journey to Langkawi.. set time sume sambil mengambil kira bukan cuti skola, bukan cuti kelepasan am, bukan cuti peristiwa sume.. bole save bajet.. peringatan.. LIMA D LAngkawi akan bermula  awal bulan Mac.. harga hotel, sewa akan berkali-kali ganda mahalnyer.. be prepared..

3h 2m.. cukup buat kami pusing 1 langkawi.. tidak termasuk pulau-pulau.. memang mcm tu pun perancangan.. tiada aktiviti air.. sedangkan boat ke langkawi yang besar pun aku da lalok, nak-nak boat kecik-kecik neh.. tercemar  hidupan laut dengan muntah aku nant..

berbalik kepada percutian aku tu, kami gerak ke langkawi ari Rabu sehingga Jumaat.. 30hb Jan-1st feb..

sedikit tips dari aku :-

hotel
bagi yang niat nak berjalan sehari suntuk di langkawi, better amek hotel yang biasa-biasa saja.. yang x der bekpes pun x per.. sebab mknan d langkawi murah.. x der mahal mana.. klu time cuti skola, aku x sure.. amek semalam 60-80 hengget pun oke..sebab balik sekadar tido jer.. tp klu y berfamily anak 2-3 itu lain citer.. keselesaan anak perlu amek kira sbb klu anak da mengamok nanti x cukup tdo, takot-takot sampai kesudah mak ngan anak kat bilik jer.. bapak-bapak jer jalan

keta sewa
better sblm g sna dptkan siap-siap no cntact keta sewa.. mcm aku neh, laki aku da booked ats recomendation kwn dia.. tup..tup sampai sna ckp keta sewa y mahal jer ada.. y murah-murah da abes.. hangin jugak la.. kebetulan time tu mmg ader agen keta sewa bekeliaran kat situ, so we all gamble jer.. deposit rm 100.. deposit neh wajib oke, sila bwk dwet tmbahan.. behati-hati dgn agen.. time nak sewa, mulut memang manis.. time nak hantar keta, tetiba ckp letak kunci d kaunter.. bila tanya bab deposit, buat-buat lupa.. jgn bg kunci keta selagi blom dpt deposit.. klu agen byk bunyik ckp jer.. kita buat serahan kat balai.. senang citer

payung
panas cik kak.. sedangkan aku dan laki da tua bangka pun tak tahan panas, apetah lagi bebudak.. sian deme.. beli la topi di pekan kuah tu.. tak mahal mana..

shoping
nasihat neh dituju buat aku jugak.. survey bebetol.. mostly tshirt souvenior aku beli d pekan kuah tu.. tp bila survey di area beras terbakar, mostly brg dia lebey murah.. x jauh beza price dia, tp bg aku golongan marhen neh kira nak meratapi jugak la.. 1 lg di area makam mahsuri.. mak aku ckp murah jgk.. aku x singgah pun.. klu periuk belanga n cekelet tu ismail group n idaman suri  jadi pilihan..

gps
sapa ader sila bwk.. sangat membantu.. mcm laki aku, dia pakai sekali jer utk kenalpasti tempat, lepas tu nta memana dia campak.. signage pun byk.. dun worri

penat citer.. layan pic lak








 abang kawasan


       gambar adelah berterabur.. sila salahkan orang baju putih di atas.. #tetiba

promo episod seterusnya





3 comments:

Unknown said...

hahaha..p langkawi men kucing ja?bek dok guaq cempelakk..

Unknown said...

wewwitttt...

wan-nis said...

kucing langkawi lain wooo.. comey.. keturunan kucing mahsuri

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...