Thursday 24 May 2012

EL

Assalamualaikum..
Emergency Leave ~ Cuti Kecemasan 
konsep penggunaan jika benar-benar-benar perlu.. (hamek ko 3 kali aku ulang)
Don't simply used ikut sedap tekak korang..
selagi belum cemas.. jangan amek..

or unplanned things..
tetiba nak stat keta.. teeeettt..teeettttttt ( bunyik aper camtu).. erk??? enjin lingkup..
anak tetiba badan panas.. merengek2 x mo g nursery
suami called cakap stil tak masuk opis selepas diarhea y berpanjangan.. aku le tu
mak sakit lutut x leh jalan sampai kena papah..aku lagi

situasi2 di atas adalah example kpd penggunaan EL
sbb kadang2 aku perhatikan ader y simply amek or guna cuti camneh
mostly time aku di HQ KL dulu..

actually penggunaan EL yang byk adalah tidak bagus..
menunjukan ko tak serius dalam keja
menyusahkan org
kalau sesuatu perkara yang kita tahu bakal memerlukan kita cuti
so apply awal2..
inform pengganti kita
arrange dengan dia
sempat nak delegate keja or anything..
DAN
kalo ko da EL please inform opismate..
tipon tu ON if korang ase tak nyempat nak inform
at least diaorg tau kenapa ko x dtg keja
ye la..
mana tau kan..
ko tegolek kat jalan ker.. apa ker..kaaannnn.. (hemah tak aku)

kenapa aku tetiba citer topik neh?
heheh..
sebab aku baru lepas EL ar neh..
tp awal2 aku da gtau opismate aku..
mak aku sakit lutut..
urat mana yang bersimpul x tau la..
so sehari la jugak mak aku merasa jadi permaisuri agong..
bersemayam kat katil..hehe..  sian mak aku.. tesipu2 cam anak dara bila nak jalan

aku beli kan mak aku yang neh..
balik keja nant aku kasik tempek sama itu lutut.. lutut mak aku
harap cepat sembuh..
agar kita dapat berlari-lari.. di kaki langit.. mencari pelangi (kopratasa sangat aku)

kenapa x der tunjuk lekat pada lutut eh?????



No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...