Tuesday 22 May 2012

Kisah Kucing 2

Assalamualaikum

Remember aku penah cite tentang kisah kucing..
Alhamdulillah.. sume kucing tu khabaran baik2 aja..
dari sehari ke sehari aku akan ulangi soalan yang sama kat mak aku
bila kita nak bagi kunci kebebasan dekat kucing dan anak-anak dia mak?
sebab umo depa da mencapai usia 21 tahun (ok tipu)
dalam nada sendu mak aku berkata mak  kesian.. kecik lagi neh.. depa nak makan apa.. dekat opis adik selamat dak.. kena ujan? biaq la dulu.. ibu kucing suka makanan yang kita baru beli ni..

mayb kucing kat umah aku buat muka cenggini kat mak aku supaya dia dapat kekal kat umah aku dgn lebey lama

owh ibu ku..
kau mula menampakan sifat keibuan dan kenenekan bukan shj pada anak dan cucu mu..
tapi juga pada kucing serta anaknya..
sifat kesian aku masih tersisa
setelah hampir sebulan kucing tu masih di bawah jagaan aku
lepas neh kalau nak isi borang ruangan waris jgn lupa letak nama aku ya kucing2 sekalian
entah la sampai bila aku nak jaga
bukan tak kesian.. tapi aku lelah (ayat gedik)
sebab aku juga menguruskan segala penyah tinjaan yang dibuat
agak geli dan jijik di situ..

sifat keibuan dan kenenekan mak aku hanya pada nasib kucing2 tu
tapi dari segi lain.. aku yang urusin..
temasuk upacara pengebumian...
2 eko da mati.. sebab kematian: x cukup zat barangkali sebab puting susu kucing ada 6 sahaja

mak aku geli kat anak2 kucing
kucing yang berstatus tua lagi berpencen mak aku oke
mayb anak-anak kucing yang sering terkinja2 serta lari tanpa tujuan
membuat kan mak aku geli.. like

cepat amek!!!..cepat amek!!.. shousshhhhhh pi jauh..jauh.. geli..geli..

nanti aku nak ajar anak kucing wat cenggini lak.. mana tau mak aku da x geli da..tips memikat hati juri


p/s : takziah pada ibu kucing kerana kematian dua anak mu.. klasifikasi sebagai mati mengejut kerana tiada unsur jenayah disitu.. maka tiada perebutan puting susu da selepas ini..

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...