Tuesday 4 December 2012

A Nice Sarawakians Girl

Assalamualaikum

Kehmain tajuk omputeh.. isi?? Nanhado.. omputih aku bukan setakat kelaut, kelangit sesal mendua bole..ke sungai bole..ke paya bole apatah lagi ke bintang kejora..

as you can see my topic, i would like to share with you about my ex-housemate Kak Li (gaya kelangit da neh, moh kita ke darat)

Kak Li atau nama sebenar Nur Aliya Liyana binti Intu, antara orang yang bertanggungjawab membawa aku mengenal KL (gile ayat) sebabnyer 1st posting aku di KL, menyewa pun kat sana Vista Angkasa, Kerinchi Blok 2.. suka aku tekankan disini Blok 2 sebab pada yang tahu bole melihat betapa bezanya blok 1 dan 2 berbanding blok2 lain di Vista..

Time aku kenal Kak Li dia baru saja memeluk Islam.. Kak li keturunan Iban.. sebelum neh agama apa aku tak sure sangat.. Orangnyer kecik jer, grad UM dlm bidang seni.. memula kenal kak li aku ingat dia neh pendiam.. sekali tidak..hehe
selama aku stay dgn dia byk yang aku blaja.. n opkos sebab dia bebetol survival tegar..

Banyak kenangan aku dengan kak li.. paling aku tak bole lupa first time main kayak.. memang best la.. dekat tasik UM.. kalau dr segi logiknya.. badan aku neh sekali ganda kak li.. tapi sebab aku penakut gila, aku minta dia duduk di depan kayak.. siap dengan pesanan.. kalau kayak neh tebalik..kak li selamatkan fanis okeh.. bole bayang gajah minta tolong dengan kancil..memang tak la.. hehe..

time aku nak kawen lak, dia antara motivator aku suh kurus.. dia sanggup temankan aku g joging kat tasik Taman Jaya sebelah Amcorp Mall tu.. memang aku sedikit kurus .. sedikit jer.. haha.. aku 1 round da tecungap-cungap.. dia menten lari 2 round.. abes jogging slalu makan eskrim.. dia 1 scop aku 2 scop T__T

penah sekali kak li jobless tp memang dalam perancangan dia pun.. dia bajet dlm sebulan dia kena cari jugak keja sbb saving dia tak bole lebey dari itu.. dalam tempoh tu kami bebudak umah memang riang ria sangat.. sebab balik2 keja makanan siap hidang, umah kemas gila.. kain baju kalau dia rajin sekali dia tolong lipatkan.. memang heaven beganda.. sampai kitaorg time tu cakap kak li x yah keja..ktorg bagi duit dekat kat kak li bulan-bulan..

aku jugak tengok detik-detik sedey dlm hidup kak li bila dia clash dgn Mr.K neh..sebab kak li jenis yang setia abes ngan boifren dia.. kau mampu boifren d Dubai kau kat Mesia sensorang.. jumpa lak dekat-dekat 6 bulan sekali.. aku tumpang sedey sama bila jodoh diaorg tak der.. sebab aku selalu cakap dengan kak li.. kalau mr.K tak der , beter kak li balik swak.. sebab dia memang sebatang kara kat semenanjung..

Selepas aku balik Kedah, kitaorg masih lagi berhubung..thanks to Facebook.. and by dat time dia da ader pengganti.. selepas 2 tahun single.. Alhamdulillah jodoh juga dengan orang semenanjung dan selamat nikah pada 1hb Disember aritu.. kegembiraan berganda bila Hasben kak li dapat posting ke Sarawak as a penguatkuasa kastam.. ibarat sirih pulang ke gagang

Untuk Kak Li.. tima kasih banyak di atas semua jasa kak li.. kenangan besama memang tak akan dilupakan especially menu Laksa Sarawak kak li..memang the best..  Wish u all the best in your life.. semoga rezki kak li d Sarawak semakin murah..
Selamat pengantin baru Kak li dan Baim


No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...