Thursday 9 February 2012

Demam

Assalamualaikum

apa petanda korang nak demam? badan suam2 kuku? bila malam menjengah, rasa seram sejuk? or.. esok ader presentation confirm demam, suara tak de, so group member pun cakap x pe la, ko jaga slide suda (apply for student only) kalau alam pekerjaan lak?? hurmm ape eh contoh terdekat?? bila ader audit.. so agak2 malas nak betekak dengan org audit, bole la ko demam pada hari berkenaan..

tapi demam aku boleh dimulakan dengan bersin yang berpanjangan.. disusuli sakit atau perit tekak yang hazab.. bangun patplohpat kali tengah malam dan pagi juz utk minum air.. bila da tak cukup tido confirm badan tak mampu nak bekerja keesokkannya.. nak2 bila rasa badan terasa bahang dia.. so tak payah la nak rajin sangat ko nak g keja.. ko siap pakai track ngan tshirt da.. pegi la menempek minta belas kasihan di mana2 klinik berhampiran.. beserta wang ringgit y mencukupi..

so dapat la aku mc sehari bertarikh 7hb  FEB 2012..dengan bayaran rm35.. terbaek la kan.. hujung2 bulan neh.. nak wat cner.. unexpected expenses bak org kata.. sehari aku tekelepek jer kat umah.. bila petang nak ke malam, lagi la out of service.. memang battery down giler.. aku punya lemah tu tak tau la nak cakap caner.. tenkiu to my mum, teman tido kat sebelah.. isau kot anak dia neh bertukar mutant lak.. demam punya pasal.. laki aku pun sian jugak kat dia.. bekali2 tipon.. huhu.. ayah aku lak.. pantang tgk muka aku.. ni da elok ka dak nie? ko cube kira brapa kali aku selisih ngan ayah aku dlm umah kami yang sekangkang jebon tu?

aku igt bateri badan aku boleh direcharge dlm masa sehari.. so esok tu leh masuk keja cam biasa.. rupanya ramalan ku salah belaka.. betul la kata org kan.. org yang jarang sakit or demam neh, kalau da skali sakit, mau amek masa.. so esok tu pun still da same.. demam lom cukup surut lagi.. nak g klinik lagi? hurmm tidak.. ubat seplastik tu pun aku lom abes lagi.. inikan nak tambah.. so gunakan peluang yang ader abes kan semua EL yang lom terpakai.. so EL la plak aku pd 8hb tu.. kali neh.. dari pagi smpai kepetang aku da mcm beruang kutub.. hibernate hampir 6-7 jam.. tido siang da sama ngan tido malam.. bangun bila da petang sket.. badan pun da stat bepeluh.. alhamdulillah.. da oke sket..

bila da sakit, Allah nak kurangkan dosa kita.. ingat balik dosa yang penah kita wat.. bawak2 muhasabah la diri.. kalau sakit jgn mengeluh jer.. tp fikir Allah sayangkan kita.. da sihat betahun tapi ko tak nak syukur, so kita test sket.. baru la kita kembali kepada-Nya.. iye dok? hehe..

itu sahaja.. jom nak wat keja sket.. udah2 ler tu.. adios..

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...