Wednesday 15 February 2012

Love is Care

Assalamualaikum..

Minggu neh aku telah menerima beberapa keterharuan.. kata dasar adalah TERHARU~ suka ati nak letak.. ke.. dan..an.. marah cekgu BM
semua ini aku relatekan dengan Maha Pencipta.. Dialah yang mengaturkan semua untuk kita dengan sebaiknya.. dengan kasih sayang-Nya..

selama ini aku memang tidak membayangkan orang2 yang jarang dengan aku or berhubung dengan aku akan sedar dengan apa yang aku lakukan, kisahkan kehidupan aku dan sebagainya.. sebab secara logik nya memang cam tu kan.. ye la da nama pun jarang berhubung so kita tak kan aspek org tu akn care dengan kita.. tambah2 lak memasing punya komitmen..

kalau nak tahu sgt pun juz melalui facebook jer.. owh da kawen rupanya.. owh da ader anak.. owh da abes blaja.. owh keja kat sini ker.. itu je la.. tak lebih tak kurang..

tapi siapa sangka.. persepsi aku tu sebenarnya salah.. rupanya masih ader yang kisah.. sebab Kasih Sayang Allah yang telah di tanam pada jiwa hamba-hambaNya.. jadi terpancar kasih sayang itu pada sahabat- handai aku..

Kisahnyer tejadi bila ~ kisah 1

ader satu hari aku buka facebook.. dan ader 1 message.. from Liyana M. Nasir..  kawan aku dari skool rendah sampai universiti.. kami jarang berhubung.. cuma kami sentiasa ader jodoh untuk bertemu.. contohnyer, bila  tamat skol rendah kami berjmpa di skolah menengah, tamat skol menengah ditakdirkan lak 1 universiti.. tapi cam gitu2 je la.. x der la 1 geng org ckp.. sebab dia cos len, aku len..bila abes blaja.. pun masih berjodoh utk bertemu.. kenduri kawen la selalunya.. tnya kabar serba skit dan bepisah~ begitulah seterusnya

tapi bila dia tinggalkan 1 message neh dekat aku.. aku ase teharu sgt.. rupanya dia masih mengingatkan aku walau bukan waktu kami bertemu saja.. dlm msg tu, katanyer, dia ader bc 1 artikel neh, so dia tingat kat aku, pastu dia link kan dekat aku.. artikel berkaitan Petua Supaya Mudah Mengandung..

see? sweet kan.. kawan- kawan yang sentiasa mendoakan.. thanks Lenya (nama samaran skool men) doakan fanis.. aku hargai sgt benda2 yang cenggini..
 
Kisahnyer tejadi bila ~ kisah 2
 

aku terima 1 msg dari kawan aku Zah.. da lama dia tak contact aku.. kami sama-sama penah satu department masa aku still di HQ KL.. msg berbunyi

zah~ i miss u
aku~ zah? zah nak bagi msg kat hasben zah ka? ( siyes aku igt dia salah text)
zah~ tak.. memang nak bg fanis pun
aku ~ sempena valentine eh

dan ader la seterusnya.. tak boleh citer sini..

see? sweet kan kwn aku neh~ aku sebenarnya risaukan dia.. bila dia msg aku cam tu.. pelik kan aku.. org da msg cakap rindu suda la.. tapi aku isau lak.. harap zah baik2 saja.. bkn aper.. sebab aku kalau serabut ke apa ka..time aku kat sana,  aku cari dia.. aku cerita ngan dia.. so aku mcm pikir dia pun sama.. tapi aku jauh.. dia x leh cita.. sob..sob..

Kisah nyer bila terjadi ~ kisah 3
 
aku penah cakap ngan kak fizin (opismate aku skang) aku tak BeR*K da seminggu.. dia cakap.. Eh, tak baik tu .. aku gelak jer.. aku balas la.. aku da jemu nak temenung x der jugak.. so nak wat cner..

aku ingat dia da lupa prob aku.. sekali tadi dia tanya aku.. da B*RaK lom? T__________T


see?? sweet kan opismate aku..





No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...