Saturday 4 February 2012

sepupuku suamiku~ happy 1st Annivesary Wan & Nis

Assalamualaikum,

semasa menulis entry ni  perasaan aku seperti ramuan masakan.. semangkuk besar gembira, secubit sedih,  sejug air syukur, sepotong teruja.. semua bahan di gaul rata sehingga naik bau kasih sayang.. begitulah..

esok adalah Ulang Tahun perkahwinan aku yang pertama.. ya.. aku telah hidup dengan orang yang aku sayang selama setahun dan berharap aku akan terus bersama dia buat 100 tahun lagi.. selama setahun perkahwinan semua pengalaman pahit manis kami lalui, alhamdulillah, boleh aku katakan lebih manis dari pahitnya.. Syukur Ya Allah~

Dia.. 
Lelaki yang aku kenali sedari lahir, 
yang menjadi rakan mainku sewaktu kecil, 
yang menjadi rujukanku sewaktu remaja, 
yang menjadi temanku sewaktu kami dilanda cinta, 
dan kini berada kukuh di hati.. menjadi juara dicarta cinta

perhubungan yang tidak disangka2, dari sepupu menjadi suami.. mulanya ragu dengan hubungan yang bakal dibina..tapi kepada Allah aku serah segala.. rupanya jodoh itu sudah lama wujudnya, antara kami punya keserasian dijiwa, lima tahun mengenali hati dan budi, terbukti bila ikatan termaterai.. itulah janji Illahi, bila perhubungan direstui.. 

Mula mengikat kasih pada 16 Mei 2007, bertunang 5 Disember 2009 dan seterusnya bernikah pada 5 Februari 2011..

Penah laki aku tanya.. annivesary nak apa?  aku cakap, cukup sekadar dia datang dekat aku.. Thats all! laki aku balas, ini soalan tiada ulangan.. hehe.. bederai tawa aku walau ketika itu kami bersms saja..

ye abang, orang yakin.. tiada permintaan.. hidup dengan abang sudah buat orang bahagia, manakan sama kasih sayang abang dengan apa jua pemberian pun.. cuma.. hati ini kadang bagai meronta untuk memberi "bukti"cinta kita.. kadang cemburu dengan teman2 yang punya buah hati sebagai pengikat kasih.. InsyaAllah.. mudahan orang tabah dan sama-sama berusaha moga di beri Allah anak yang soleh dan solehah..zuriat sebagai penyambung waris..

Aktiviti2 meraikan cinta ~

malam ni aku dengan hasben aku kuar makan2 sahaja, cadang nak tengok wayang terbatal dek kerana tiada tayangan menarik di hati kami berdua.. bukan tidak mahu menyokong industri tempatan dengan tayangan filem Azura, tetapi, aku seakan serik dengan buah tangan yang kurang memberangsangkan, tambahan, ulasan wartawan di dada akhbar pun seakan bersetuju dengan pendapat aku..

kebetulan kazen aku mirah dan adik2 dia ada di rumah, seusai makan kami terus ke rumah anjang, menunaikan maghrib terus ke Star Parade Alor Setar, sekadar mencuci mata, kami keluar tanpa membeli apa2 begitu jua mirah dan adik2 dia.. destinasi  kami tidak terhenti di situ, aku dan laki aku menuju ke Uptown di Stadium Darulaman.. sehelai jersi dan tshirt berjaya disambar sebagai buah tgn buat adik2 ipar di rumah..

Tepat jam 12 malam
*
*
*
*
Happy Annivesary Wan~Nis..

ini bukan pic ari neh hehe

juz for u my beloved hazwan


2 comments:

Anonymous said...

saya turut mengalami dilema bila saya sendiri mula rapat dengan sepupu sendiri.ragu2 dengan perasaan sendiri..patut atau tidak diteruskan..pernah cuba untuk putus.tapi x kekal.akhirnya kami masih berkongsi perasaan tanpa pengetahuan sesiapa.kini hampir setahun kami bersama..Semoga Allah tunjukkan jalan yang terbaik buat kami..Kami redha.

wan-nis said...

Assalamualaikum anon,
petama tima kasih sebab membaca blog saya y x seberapa.. petama saudara/saudari perlu tahu hukum dalam islam tidak menghalang utk berkahwin sepupu cuma tdk digalakkan.. jika rasa syg itu semakin kuat, berbincang dgn kuarga.. mudahan dipermudah.. InsyaAllah.. semua baik-baik sja.. semoga hubungan anda diakhiri dgn perkahwinan

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...