Sunday 23 September 2012

Cerita dari bendang

Assalamualaikum

Lokasi : Kg Kepala Parit, Tokai
Kategori : Kawasan Kampung

Hari neh nak cerita dari bendang .. tau aper bendang? Bendang tu kawasan sawah padi (x kan nampak pokok padi sebab bukan musim dia)

Bagi orang-orang bandor.. x kan nyer jumpa tapak sawah neh tengah2 Key Ell mahupun  tengah Penang (sebelah pulau).. sebab kawasan sume tumbuh ngan pokok bangunan sahaja..

Al-kisah, pak mentua aku kalau mai umah aku, antara benda yang dia x kan lupa selain medicine kit adalah pukat jala.. nun dari Penang dia usung.. sebab bab2 memancing memang tesemat dalam diri.. Nama pun stay pulau kan tp tak stay bendang..  Maka nak test skill di bendang lak..
Dimanakah bendang neh? just jalan kaki dari umah aku shja.. tapi kami x jalan pun.. haha.. sayang lelemak kekdahnyer..


depan tu bukan sungai yer adik2.. tapi tapak sawah yang digenangi air


 kelisa megah di tengah sawah..

 pak mentua aku dgn pukat jalanyer.. tarik ayah..tarik..

 nak antar masuk paper.. agak2 menang brapa henget? seni tak..seni tak..

 penyeri bendang.. amin n athirah



                                         penyeri parit bendang T_______T

 sekawan? sekumpulan ? selembu?

 ader niat nak tahan budak tu.. nak pinjam beskel dia..
  hi.. im sapi

 spek mata sapa mahal skang neh.. cakap..cakap.. hehe

 walaupun minatang neh serah diri di pukat jala.. kami totap tidak pandang

itu y aku cakap x de pokok padi.. skang musim bajak sahaja

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...