Monday 3 September 2012

Fikir Sejenak

Assalamualaikum

Aku tak pasti kenapa perlu aku memikirin lagi suasana masa aku bercuti di Pantai Merdeka. Actually aku tak detailkan suasana sebenar aku jejak tapak kaki ke sana dalam previous entry. Sebab rasa tak de kena mengena dengan aku pun.. tapi tetiba perasaan nak bercerita tu tinggi pulak.. Begini kisahnyer (sambil pegang dinding membelakangkan kemera) 

aku tak pernah tahu keadaan Pantai Merdeka sgt happening bila sambutan Kemerdekaan.. aku hanya membayangkan orang yang mungkin sedikit ramai ( sikit ke ramai) sbb masing2 nak amek kesempatan cuti 3 hari.. tapi sampai-sampai aku kat sana orang memang ramai gila.. siap ader karnival bagai..

tak pe la.. masing2 nak meraikan kemerdekaan kan.. Well.. we are Malaysiaan.. semangat tu biar tinggi tak per.. walau bagaimana pun (penanda wacana sgt) aku begitu sedey dengan keadaan anak-anak muda dekat situ (itu yang kata x da kena mengena sbb aku da tua..tua) dengan para gadis nya.. buat kan aku rasa cukup "tesiksa" 

maaf kan aku kalau aku salah judgement hanya sekali imbas pandang.. tapi dari pandangan orang tua ini amatlah tidak manis kalau hanya ader 2 atau 3 orang perempuan shj di dalam kelompok para lelaki bermotosikal yang lebih dari 10 org.. aku pulak tumpang susah hati kat bebudak perempuan tu..

aku tahu para rempitan neh ader yang baik.. tapi yang tak bahik tu.. caner.. keselamatan gadis2 yang bonceng tu.. selamatkah?  aku terbayang kan kalau cerita-cerita dalam berita, suratkhabar yang tak elok jadi kat gadis-gadis neh.. alahai.. mohon dijauhkan..

pada gadis2 di luar sana jagalah keperibadian mu.. jaga diri sebaik2 nya.. serahkan diri kepada yang selayaknya (suami).. sebab apa yang aku lihat masa tu amat-amat menakutkan..

carilah pasangan yang benar2 bole menjaga diri dan maruah kita.. macam laki ahkak.. macam yer.. bukan pilih laki ahkak.. wakakaka


laki ahkak menjaga tangan-tangan wanita supaya tak terjadi macam cerita ragut bebaru neh.. ko tenguk 2 handbag dia galas.. beg aku ngan mak mentua.. hehe.. itu y di kata bole jaga diri kita bukan diri dia.. eh? 


No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...