Tuesday 12 March 2013

Dalam periuk bertemu juga

Assalamualaikum

ingat, bila anak sulung kita neh lelaki, lambat la menantu.. tenguk-tenguk nak bagi kat kita status awai lak.. tak pa lah..

amacam??? ayat pasrah tak.. hua..hua..
ayat mak menakan aku tatkala diberitahu hajat si anak
bagi aku zaman skang neh anak lelaki ke perempuan ker
sama ja.. ada duit, ada partner, ada restu mak ayah.. terus jalan

kalau kawan bagai nak rak pun.. kalau x der jodoh tak kemana gak..
kazen aku neh (lelaki) bakal bekawen dengan anak dara dari Nismilan
sama-sama blaja kat medic-school cyberjaya, final year
konsep menyelam sambil minum air.. gitu
pegi blaja set kombo cari jodoh terus

masa depan sah-sah da cerah kan
so mari kita simpulkan kasih dengan ikatan suci 2 insan
kedah + nismilan = Dalam periuk bertemu juga

both family

 hamba dan kesayangan tuan hamba
 di samping bakal sepupu (fadillah) dan mak menakan
 sesi perbincangan
 rombongan sebelah lelaki
 my kazen bakal doktor,bakal suami orang
 aku, mak dan mak lang.. ape pucat gile muka aku.. sapa yang betunang neh???

 bride to be wif his mum
 hantaran pihak perempuan
pasukan rumah kuning

insyaAllah kazen aku neh bakal kawen bulan Mei di sebelah perempuan dan Jun di sebelah lelaki.. 

Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma
Wa jamaah baina kuma fee khair.
Barakallah hu lakuma wa baraka alikuma
Wa jamaah baina kuma fii khair.
---------------------------------------------------------------------------
kosa kata:
mak menakan = mak cik/mak saudara


No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...