Wednesday 27 March 2013

Sukar

Assalamualaikum

just now kazen aku called.. nak mintak tolong carikan company mana yang ada involved import eksport, untuk assigment dia kekdah nyer.. student logistik poli nama pun.. so sedang pening kepala mana nak cari tempat..

aku just give a few tempat kat kedah yang aku ase logik utk diaorg nak wat research.. dia pun merempan-rempan la kat aku.. ada 3 minggu sja yang lecturer bg time.. pastu tetiba lak sume company giler sombong tak mo trima student for interview session..

aku senyum sendiri.. aku penah melalui sume benda tu.. perit tuhan jer yang tau.. tapi bila pikir balik itu la cabaran di dunia sebenar.. kau nak sesuatu benda.. kau kena usaha.. susah ke senang ke.. kena trima.. macam nak beli pemanggang ajaib tak pun periuk 7 beradik.. pastu main kutu.. eh??? berbau ikan tak.. muehehe

masa tu kitaorg part 3 ke part 4 d uitm.. kena cari Annual General Meeting company..ktorg kena tgk sndri actual situation AGM.. menitik-nitik air mata aku nak cari company.. semata-mata beli newspaper the star, news straits time sbb nak tgk company mana yang buat annouce dlm paper.. pastu paper tu aku campak.. hahaha.. kata nak baca nan hado.. utusan tu pun aku jeling jer.. gila keji.. aku dan paper tak kan bersatu.. 

masa tu kedit abes sekejap jer, da la student kan.. meraung jugak la tgk baki lepas called.. pastu bila comany cakap we will called u back.. jangan la kau besenang-senang dengan janji itu.. palsu semata.. klu called pun dengan nada.. we are sorry we cant intertain u.. pasrah sangat



penah 1 assingment neh kitaorg sampai pegi melaka.. interview session di Hospital Mahkota.. klu tak silap.. berhempas pulas mcm apa jer.. skali markah assingment tak semenggah mana.. hoiiiii tension sgguh.. nak-nak lak dpt tau group yang dpt byk markah tu, info thru company website ja.. tragis okeh..

dalam banyak-banyak assingment company reasearch , tak semua yang tragis.. yang paling best, penah lecturer kitaorg announce group kami info paling bagus.. time tu muka aku n bebudak group aku gila menten.. tapi bwh meja tangan kitaorg da tampar menampar cubit mencubit sebab happy sangat.. nak jer aku jerit -jerit ke-happy-an tgh-tgh lecture hall

siapa di sebalik dalang info tu? its my HUBBY.. wakaka.. gile kau tak nak tolong aku buat assingment.. tak kawen kau nanti.. ewahhhh.. kerek jer bunyik.. time tu tak macho la kalo tak tolong awek sendrik kan.. nak-nak lak groupmate aku berkodi-kodi puji dia sebab sanggup tlg itu ini.. kembang montot laki aku..

untuk student.. adat la eh kalau kena reject-reject neh..klu kau keja pun nant kau hadap benda yang sama.. so be patient.. kita nak mintak tolong orang cenggini lah.. sebab nanti kau nak amek masa dia, tenaga dia, maklumat dia.. sila tadah muka, telinga dengan setiap karenah.. its learning process..

make sure group kau sempoi dan bekerjasama.. klu ada sleeping partner tu sila abaikan nama  dan matrik no dia time kau nak submit assigment.. muahaha..

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...