Tuesday 27 August 2013

Mana Kuali Opah

Assalamualaikum

Sapa tengok citer neh semalam?


Cerita komedi ringan neh berjaya wat aku gelak
aku neh kalau tak bebetol lawak susah sket nak gelak
sebab bebudak opis aku
lawak diaorg lagi kering dari lawak maharajalawak
so takat lawak sikit-sikit tu 
memang aku tak layan sangat

antara lain 
mayb citer neh ada sedikit sebanyak kaitan dengan aku
tambah-tambah bab pekakas dapur neh
tak mustahil okeh kalau ada orang yang merempan bab kuali dia

macam mak aku
kuali yang skang ada kat umah neh
lebey 20 tahun
pecaya tak?

tak caya.. meh umah aku
aku bole tunjuk kuali yang da bole  capai tahap artifak
jangan le tetiba kau buang kuali tu
silap-silap peperangan bole meletus

another part dalam citer neh yang aku suka is
kesepakatan dalam menjaga hak rahsia besar
dalam erti kata lain
memasing cover line untuk satu sama lain
thats siblinghood all about
ada ker siblinghood?? haha

aku dulu ngan abg aku cukup pandai jaga rahsia besar
tambah-tambah bab-bab menyeludup bahan terlarang
mak aku kehmain marah okeh seludup majalah tak ilmiah neh
majalah mempelam jer pun

dia punya khutbah tu macamkan kau beli majalah playboy 
hahah

pastu bila da besar sikit bila part yang melibatkan
cinta dan airmata
lagi-lagi la pandai cover

abang aku da beberapa tahun kawan dengan gilfren dia
baru la mak ayah aku tau
mujor jadik akak ipar da skang
Alhamdulillah

selalu aku la tolong cover line
bukan takat kat abang aku 
dengan kazen-kazen aku skali
aku tolong cover
huh

ingat lagi kazen aku
not to mention her name
isau dia tampor aku laju-laju
dia bg msj jer
kami kuar p jauh neh, dgn member naik motor, jadik apa2 kat kami kira ampa tau

see????
ayat -kira ampa tau tu- telalu menjerut aku
aku da gelabah bewak kot
sebab jarak yang dia pegi dekat2 100km sehala
naik moto.. da la dia perempuan

hoiiiihhhh bepeluh jugak nak jaga amanah neh
hahah
just imagine eh jadik apa2 kat dia time tu
pastu tetiba aku bole bagi detail lokasi waktu ngn sapa dia pegi
tak ke nant aku jatuh reputasi aku sebagai budak baik???
 
tp tu la
jahat bebudak dulu bole terima lagik
cuba skang
jahat dia lain macam
kadang2 kita yang da tua neh pun takut nak buat
 
pe pun
citer Mana Kuali Opah 
bukan sekadar berkisar kuali
but it is more than that
 
the end





No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...