Tuesday 3 September 2013

Tanda Putera

Assalamualaikum

SELAMAT HARI MERDEKA !!!!!!!!!!!!!

mak aih da 3 hari lepas merdeka baru nak wat entry..
well....better ada dari tak der kan
berbalik kepada cerita merdeka
nampaknya sudah 2 tahun berturut-turut aku meng-ekspresi diri
ke arah kemerdekaan yang sebenar

pestime kami ke pantai merdeka pada hari kemerdekaan
kononnya nak amek angin plus memanfaatkan cuti
sekali yang dapat naik angin je la

tahun neh kemerdekaan disambut dengan cara yang lain pulak
tenguk wayang
vah..vah..vah
syabas mere bettey
di kala Lim Guan Eng tak benarkan rakyat Pulau Pinang tgk TANDA PUTERA
ada jugak kelompok-kelompok yang masih besemangat

jangan tak tau aku pegi semua skali
laki aku angkut mak apak n adik2
kosong umah kitaorg 3 jam
hehe


bagi sapa yang buta sejarah macam aku elok bonar la tgk citer neh
tak der yang sensitif sangat pun, even time aku tgk wayang tu
ader 4 org chinese tgk sama
tak der la aku dengar diaorg marah-marah ker apa kan
padehal yang aku paham bahse cine wo ai ni jer
tapi kalau da duduk elok sambil lap air mata
kira tak der isu la kan
ini aku tak tipu oke
siyes sowang chinese man neh dia lap2 mata dia
nak kata habuk masuk mata, dalam panggung kot
x der la debu-debu pasir ke apa
nak-nak lak dia lap mata part babak sedih
 ikut firasat aku kompem dia nanges la kan
mueheheheh

pada sapa yang kutuk-kutuk citer neh
tak baik tau korang
bagi aku citer neh effort dari pengarah dia bukan sedikit
nak ker  tetiba kita apply cuti amek tiket pegi oversee then org tanya 
eh, pegi becuti ker?? honeymoon second time ehhh???
tak la.. saya nak carik maklumat tentang 13 mei, saya nak temuramah org2 yang terlibat pada masa tu.. saya nak sampaikan pada masyarakat
 
tak der kan
baru cakap nak masuk muzium pun orang da cebik
neh nak buat kajian bagai
 
so bila ader buah tangan dari orang lain
terima jer la... x der la buruk nau jalan citer dia
yang merempan-rempan pasal citer neh
aku ase diaorg  tak pegi tenguk pun
 
sapa yang belum tengok
kalau da tak der d panggung
langgan la kat memana sumber yang halal
 
sebab yang tak halal neh 
besepah kat pasar malam
even citer lom tayang pun dia da sesiap copykan kan dekat kau
sian abg soul kiter
:')


No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...