Thursday 22 November 2012

Bihun Kuah Laksa

Assalamualaikum

Pendapat peribadi aku la eh, kalau nak makan laksa kat Kedah neh, In sha Allah tidak akan mengecewakan.. rasa dia memang superb.. eventho aku yang tak la gemar sangat makan laksa neh, tapi dalam sebulan tu harus, wajib aku makan jugak..

Selesai Road Tour semalam, kami gerak makan laksa.. Lokasi  bagi yang stay area Kedah, titik koordinat adalah di Simpang Tiga Sg Limau Yan (Luar).. gerai tu bebetol kat simpang 3 kalau dari Guar Chempedak sebelah kiri..



Dalam keta lagi kak liza ada gtau aku kat gerai tu jugak ada bihun kuah laksa.. aku like.. whaaaaattttttttt?????? sungguh aku da lama tingin nak makan bihun letak kuah laksa.. bukan apa.. ini antara kenangan aku time skola rendah.. mcm aku cakap.. aku x der gemar sangat laksa.. tapi aku suka bihun.. bila ada kawan-kawan yang kreatif campur aduk bagai.. aku pun try..


 ini aku punya..bihun kuah laksa yang menggamit kenangan
dulu aku makan dgn air fanta merah ker ijau ker.. 

walaaahhhhhhh.. sedap weh.. sedap.. sapa yang belum penah try.. cuba lah.. sapa try makan kat gerai yang aku suggest neh sure rasa macam kena pukau.. sedor-sedor jer tiap minggu da tecongok kat gerai tu

sapa nak??? meh aku kurier.. dari rege rm3.50 (bihun kuah laksa + ikan) aku up jd seploh hengget.. nak???

untuk lebeh merasai nikmat yang paling klimaks.. nak request ikan kembong seketul pun bole atau bahasa kg nya ikan temenung.. time makan tu memang tak sedar da ko panas ker ko berhaba ke.. slurppppppp.. abes sepinggan..


1 comment:

Unknown said...

amboi sedapnya (^___^)

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...