Sunday 18 November 2012

Penat... Usah di Tanya

Assalamualaikum

Nama untuk senarai urusetia da kuar seminggu awal.. ikut kategori, samada kau terlibat sebelum, semasa atau selepas program berlangsung.. ditakdirkan nama aku terlibat sebelum dan semasa.. terbaeklah.. sila abaikan cuti awal muharam dan cuti hujung minggu anda
pagi kames time orang lain sebok update status fesbuk niat azam awal muharam, aku tehegeh-hegeh bangun nak besiap untuk program larian kitar semula.. gerak gi HQ Alor Setar nak settle sume goodies beg yang berjumlah hampir 3000 beg.. aku dengar pun ase nak pitam, tambah lak nak laksanakan sume benda alah tu.. 

opis kami da tranform jadi kilang tanpa kami sedari.. barang-barang goodies beg sepenuh-penuh ruang kami letak..mana dengan orang luar nak hantar barang kitar semula lagi..nak kira jumlah tshirt lagi..



budak tecik neh penyeri suasana ari tu.. bijak sangat + comel.. tak mcm mak dia hahaha.. ampun shuhada
pic bawah neh mak budak bajet cute.. siamese.. aku memula memang konpius ngan dia.. ingat melayu..da la nama dia nita.. skali dia jumpa geng siam baru aku tau dia neh sebangsa citer ongbak tu..
aku cakap ngan nita.. lepas neh sapa2 becerita tentang jagung aku memang hangin.. tak kisah la eskrim jagung ka, cucur jagung ka.. sebab aku yang pack roti jagung neh dekat-dekat 2800 bungkus..

puan iza.. dia neh badang.. angkut kotak roti bg kat aku ngan nita.. baru pack 2800 kau nak melalak.. dia neh angkut 30 kotak roti.. setiap kotak ader 100 bijik.. kau mampu?



hari pertama yang memenatkan.. balik kol 6.30 petang.. itu pun sebab aku awal2 lagi cakap aku drive sendiri.. merasa jadi cindelelah.. balik sebelum matahari terbenam.. aku elegik drive malam-malam neh.. silau mata guwe

the next day ari jemaat
aku tak seskema ari kames.. sampai opis kol 11 pagi..mak antor.. balik kang ngan kak fizin n cik dilla.. derang tdo umah aku..tugasan masih dengan goodies beg yang tak sudah-sudah.. mana nak angkut barang masuk dmax bwk ke stadium lak.. hoiiiiiiihhhhh.. penat... usah ditanya.. ingat da bijak sangat masuk opis lewat.. sekali ari jemaat tu aku balik kol 12 malam.. hamek kau..
apek-apek neh memang sengaja nak cakap derang kiut ke hape???
ilza dan aku..




budak neh dapat no 1

kemain gerun tenguk si nita neh angkut plastik besar hitam.. dua-dua blah tangan lagi.. jangan terpedaya.. dia angkut belon jer.. 10 guni pun wa talak helan..

ari kejadian..sabtu
sesudah subuh kami smpai stadium.. bukak kaunter pendaftaran.. participant tak seramai yang mendaftar.. 1000 orang saja.. bajet dalam 2000.. mayb cuti skolah so ramai yang bercuti.. tak pun.. knuri kawen.. 

selesai dalam tengah hari.. balik2 tu gi knuri lak.. balik knuri aku flat terus.. bateri weak gila2.. even tengah taip neh pun stil ase mengong-mengong lagi :')
sekian saja the making of Larian Kitar Semula.. pada yang memegang status tugasan selepas tamat program sila bertabah.. barang-barang untuk dikemas kembali ke bentuk asal.. BUKAN SEDIKIT.. sekian

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...