Sunday 25 November 2012

Under 18

Assalamualaikum

Zaman sekolah menengah adalah zaman kegemilangan aku.. pahit manis sume kat sini.. tambah aku budak asrama.. so secara tak langsung kreatif dan bedikari kita org neh memang tak betahap.. cuma atas dasar budak skol agama kami masih  terkawal.. belum cukup pailang bak kata zaman skang

Bebaru neh kawan semati aku ader upload pic surat zaman skol menengah dalam fesbuk.. surat tu ayah dia bagi time from 3.. bila da upload memang banyak komen dari aku dan kawan-kawan skol menengah.. kenangan sangat

surat
dulu apa ja yang bole menghubungkan kami dengan parents kalau tak surat kan.. so kawan aku neh Zati parents dia jauh d kl.. kat kedah dia stay ngan tok n wan dia.. dulu kalau bekawan atas tiket kwn rapat memang ko tak kan simpan rahsia apa pun.. ko bole stori apa jer.. even ko dapat surat dari mak bapak di kg.. percayalah kurang-kurang isi kandungan surat tu 4-5 orang akn tahu.. jenis bukan yang simpan sendiri.. itu bukan lgi surat cinta.. 1 kelas bole tahu..

public fon
aku tak sure skang sistem asrama cemana.. bole bwk hanpong ke? sebab even tak bole bwk pun still ader yang ngelat sorok2 kan.. mcm aku dulu tak bole bwk walkman.. tp tetaaaaap bwk.. bila spotcheck sorok dlm beldi mandi.. 

public fon zaman aku adalah penghubung utama dengan dunia luar.. kira telekom buat dwet sesajalah.. tambah2 nak dekat exam kan.. pepagi tu ramai bratur.. nak minta restu mak bapak kekdahnya.. 

tau-tau saja la.. bila nak cakap tepon syiling kena byk.. tambah-tambah luar kawasan lagi la laju tipon tu menelan duit.. aku kalau weekend balik umah.. sure aku minta mak aku dwet syiling banyak-banyak.. alasan nant nak tepon mak senang.. padehal duit tu sama banyak aku guna nak beli namecard.. punya la tingin.. trend katanya..
sapa zaman-zaman 90-an x de menda alah neh, sila terjun laut skang

bila telekom maju sket, derang letak tepon reverse charge tu.. memang jakun abes.. kejap-kejap nak tepon.. sebab x perlu syiling kheeenn.. reverse charge neh perlu melalui operator, jadik smntara dpt  ckp ngan mak, aku kn interview ngan abg operator dulu.. pastu malu-malu kucing nak jwb.. gewdik sgt ase.. sbb rs abg operator nak ngorat..bole?

makan + kebulur
hari bahagia kami di asrama adalah berkala.. kau akan rasa bahagia bila ader lauk ayam.. time smyang lg otak da pikir cemana nak bejuang dalam dewan makan nanti.. smyang zohor aku tak penah tenteram.. melainkan kau puasa atau uzur.. so x perlu nak berasak.. time neh kawan rapat sangat membantu.. sapa yang uzur bole amek siap-siap untuk kawan yang lain.. itu pun kalau mak cik dewan makan x perasan la.. kalau dia perasan tempikan dia tahap-tahap halilintar.. malu kau tu bole bawak sampai seminggu tak jejak dewan makan..

hujung minggu bagi mak bapak yang dekat bole la melawat anak-anak kat asrama.. time neh selain kau salam mak bapak, mata kau tak kan telepas mencari beg plestik yang ader makanan.. cara makan lak da tahap-tahap kebulur.. sedangkan bekal tu nasik putih lauk sadin jer.. sebab mak kau masak.. habes licin tanpa sisa

tido
bab neh aku pecaya.. bukan zaman aku jer ada problem neh.. bebudak asrama skang pun sama.. kat asrama waktu tido amat terhad.. balik skola tukar baju g prep lak.. petang balik prep kena riadah.. riadah tu pun tak senang duduk.. asik2 jenguk pengawas asrama ader ke tak.. kalau tak der cepat2 seludup masuk bilik nak g mandi.. malam pun prep jugak..paling awl dapat tido kol 12 asenya.. so bila time cuti dapat tido amatlah heaven.. kalau weekend tu balik kampung heaven berganda-ganda.. bila mak kau da bising.. terus cakap.. mak,  neh qado tido balik.. studi teruk.. terus mak kau melangkah dengan bengangnya

aku kalau cerita bab asrama memang x bole brenti.. banyak sangat kenangan.. aku brani cakap.. bebudak yang stay asrama neh attitude dia lain.. hati kental.. pastu relation ngan kengkawan memang close sgt.. sampai branak pinak still keep in touch.. ader masa aku stori lagi.. bye

hostel-life smakians 99-03 in memories


ada cerita sebalik gambar neh.. waktu ini adalah sgt awal.. lebey kurang 4-5 pagi.. dan waktu neh bukan normal bagi budak asrama yang senior sebab kami akn bgn bila azan subuh berkumandang saja.. tp disebabkan pagi tu kitaorg nak pegi bekelah nak bwk bekal makanan, maka semua dgn rela hati bgn awal.. yang paling hazab nak kejut pepagi p skola pun gila senang nak bangun.. siyes memang best lah time tu.. nak je aku terjun dlm pic neh.. rinduuuuu sangat..


 

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...