Monday 12 November 2012

Jarum

Assalamualaikum
semorang..semorang.. nak ngadu neh.. td ittew kena amek darah.. sebab darah ittew complicated sket.. darah ittew kurang gula + darah cair.. doktor saja nak check disebalik darah ittew.. tapi ittew bebetol takut tadi..

pannnnnggggggg (tampaq laju-laju) hang budak kampung.. jgn duk ittew sangat bole..

dari semalam aku gerun.. sebab stat jam 10 malam aku kena puasa.. actually aku dalam fasa-fasa menjalani ujian kesuburan.. InsyaALLAH.. tahun depan 2013 akan bermula semua prosedur yang berkaitan dengan O&G.. so ujian darah neh part of prosedur tu jugak la..

macam-macam aku pikir.. message ngan laki aku tanya sakit ke tidak amek darah.. last amek darah tak silap aku time form 3.. dekat 10 tahun tak amek.. mana aku tak cuak.. takat nak amek ujung jari bole maap lagi




pagi-pagi aku da ke Klinik Kesihatan Simpang 4.. amek no dan tunggu giliran.. dia punya debor tu macam gendang cina time main naga.. mata neh tak bekedip tgk no giliran.. laju lak nombor tu timbul.. 398..414..415.. paused sekejap.. aku no 416.. nak jer aku ngesot masuk bilik rawatan tu.. sebab kaki da longlai..



aku nampak misi tu pegang 3 botol kecik nak isi darah? oh mannnnnn.. perlu smpai 3 ker.. nak jer aku hilangkan diri macam citer hollowman.. tsk..tsk..T_______T

sampai giliran aku, terus  sinsing lengan baju kurung.. borak jap pastu aku nampak dia koyakan plastik jarum tu aku da tak toleh.. kalau aku toleh silap2 aku yang cucukan kat nurse laki tu lak.. kemain takot aku 

bismillah neh jgn cakap.. tafakur  aku da mcm  ader org mati.. time kena cucuk tu ahkak tanjat sket jer.. Alhamdulillah.. tak sakit mana.. manjer sangat iolls.. tak der  pun nurse tu penuhkan 3 botol .. amek sekali jer.. pastu agih-agihkan darah gemuruh iolss..

teori aku mengatakan darah akan beku kalau kita takut sangat adalah tidak benar..  maka tidak bole diguna pakai (sebab tu ekau bukan doktor)

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...