Sunday 13 January 2013

Weekend Sangat

Assalamualaikum

Minggu neh tiada panggilan pulau untuk aku.. Aku weekend d umah jer.. Sebab hari Sabtu ada program gotong-royong jabatan.. Baiklah.. demi Perbadanan tercinta..

Jumaat tu aku mulakan operasi mencari cadar dan pasangan sarung-sarungnya.. huhu.. habes aku punggah lemari d umah, nak letakkan dlm 1 tempat.. da mcm aksi dimana joe jambul, jump to one almari to another.. bila da di satukan semua cadar tu mak aihh banyaknyer la cadar mak aku neh.. dari zaman cadar bunga-bunga gedabak tu sampai la corak modern sket.. dulu punya cadar, mana ader fitted getah neh kan.. dia punya ropol tu da makan sampai 4 meter kain..

so aku praktikkan letak cadar dalam sarung bantal dia.. senang nak mencari.. dulu x da idea.. skang da ader, maka marilah kita buat.. lemari pun lebih kemas..

kredit to incik google

Mak aku kehmain bangga anak dia neh gigih menyimpan cadar sume.. ye lah.. benda neh bukan payah.. tapi renyah bab nak mencari tu.. kalau mak pun suka, kita as a anak neh pun bangga la jugak.. berbakti cara tesendiri.. ewahhh

Next day tu pagi2 aku da kuar umah.. pegi gotong-royong di Taman Setia Jaya, Yan.. Sambutan kali neh lebih baik dari sebulan y lalu.. Citer gotong-royong apa la sangat kan.. balik-balik kau menebas, menyakar rumput, cuci longkang.. 

tapi kali neh punya gotong-royong aku betemu dgn sowang budak neh.. dia syndrom down.. umo 13 tahun.. lupa lak aku nak begamba dgn dia.. apa yang bole aku cakap, bersyukurlah kita yang sihat sempurna neh.. at least bole buat keja sendri tanpa nak harapkan orang.. mcm adik tu.. sementara mak ayah ader oke la.. klu mak ayah da di jemput Illahi.. cemana.. semoga abang-abang dia yang lain dapat berlaku adil pada adik neh..  dpt jg dia smpai akhir hayat..

balik dari gotong-royong lak, aku dapat msg.. kazen mak aku xcident, patah tgn si isteri neh.. alahai kesiannya la.. da petang tu ke Hospital Sultanah Bahiyah.. Sebak tgk kazen mak aku neh.. bekerut-bekerut muka menahan sakit.. kazen mak aku neh asik la dia ulang cakap.. kalau tak aku neh da jumpa hasniza da.. dan kami berdua membalas dengan linangan air mata..


No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...