Sunday 7 April 2013

Fear Factor

Assalamualaikum

Bila sebut tentang fear factor da tebayag-bayang muka si azlan dan ikram tu.. khennn.. mentang-mentang deme menang.. yer dok
aku set-set nama betol neh lembbbsss sket
klu diaorg blakon dgn nama watak.. itu cepat sket aku ingat


oke bebalik kpd fear factor
aku telah menyahut 1 cabaran
walaupun cabran tu aku yang cipta sendrik
x der sapa paksa kau pun

alkisah, mak ayah aku nak g umah abang aku di Jitra
nak teman si cucu neh sebab mak n apak dia keja
kak ipor aku cekgu tp cekgu skang tak mcm dulu
x bole nak senang-lenang ari cuti
kokurikulum la..klas tmbahan la..

ayah aku bila bab cucu neh alah sket
sayang sangat
dulu aku dengan abang aku teketor-ketor kena tempik ngan ayah aku
bila time cucu neh
abang aku kuar suara sket
marah kehmain dia
cakap abang aku garang.. eh??

so mak ayah aku pun gerak g jitra
tapi aku nekad x mo ikut
mak aku neh mcm-mcm helah dia kasik
nak jugak aku follow
tp aku penat kot
ahad - kames keja
aku siap cakap kat laki aku minggu neh x mo balik
mmg niat nak tebongkang jer dalam umah

so aku da mempertaruhkan tahap keberanian aku
stay sensorang dlm umah
x fear factor sangat ler kan
tp klu baru pestime tatkala umo da jejak 27 thn
kira 1 cabaran jgk.. ewahhh

bila mlm menjelma dgn hujan separa lebat
aku gelabah
hua..hua..

pintu petang-petang lagik aku kunci
siap tarik curtain sliding door
klu sapa pun dtg umah aku
mmg aku x bukak..keh..keh

untuk mengurangkan babak seram
sumer benda aku hangkut masuk dlm bilik
mangkuk megi,laptop, air
dekat hall aku x jejak da
dapor pun sebab nak letak mangkuk megi jer

merasa la aku tido kol 10 lebey
tejaga sebab ase diri di perhati wakakaka
so apa aku buat
tido dengan lampu menyala
bil letrik bulan neh kompem mak aku soh bayar separuh

tahniah pd diri aku
sebab berjaya stay dengan selamat
kira oke la sebab x der nak ketuk umah jiran kan





2 comments:

@kutopsecret said...

tak rajin sangat tgk fear factor malaysia

wan-nis said...

haha.. sama lah
kalau tetiba buka, baru tenguk

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...