Sunday 28 April 2013

Saya rasa mereka betul

Assalamualaikum

Situasi 1 

Masa nak buat HSG sebelum neh, saja timbang berat badan..
eh??? naik 2 kilo neh (mata tak mampu nak menipu)
timbang rosak tak.. yaaaa.. timbang rosak (hati memujuk)
ketepatan jarum penimbang mula dipertikai
pepatah pun ada sebut ikut kata hati kan..


mak..
mai sini sat 
kita cuba testimoni ini pulak.. mana tahu keputusan sama

apa dia? 
naik sat atas timbang neh
mak lama da tak timbang.. tapi rasa-rasa naik 
angka di paparkan
testimoni kedua mengakui
mak memang la besaq, mak duk rasa memang badan naik

eh testimoni neh.. mengaku lak beliau..
ke aku yang tak trima hakikat??????

Situasi 2

Adik balik dengan acik (adik mak) mau esok?
acik nak p aloq staq ka?
haa.. nak beli barang adam
bole..bole.. tak yah naik bas

esok..8.30 pg.. di kedai makan itu

kita bekpes sat..
oke.. aku menurut.. tempat duduk di ambil.. 
duduk bedepan pakcik suami kpd acik
ai.. koi semangat
sungguh ka?
beliau angguk.. sambil meneguk nescafe panas

dalam hati..benarlah kata mereka..benarlah paparan angka penimbang itu
manusia tak kan berbohong jika lama tidak bertemu.. kalau hari-hari tengok susah nak nampak perubahan.. aku selalu pegang teori tu pada orang lain..mana mungkin hendak menolak teori yang sama pada diri sendri

SAYA PILIH KASUT SUKAN


No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...