Sunday 1 January 2012

2012

2012 dunia akan berakhir.. bagaimana dengan masalah kelimumur (ketombe) anda.. macam ape kan iklan tu.. saper perasan? huhu..
ok2.. sila abaikan benda alah tu.. bukan isu itu yang kita ketengahkan..

lets pray together
konon2 gitu la aku amek pic ngan laki aku

sedar tak sedar da pun masuk 2012.. kalau nak dihitung dikira aku pun tak sure apa yang aku da sumbangkan pada tahun 2011.. tapi perubahan-perubahan besar dalam hidup aku adalah pada tahun 2011.. itu tidak aku nafikan.. aku berkahwin misalnya.. hehe.. dapat anak buah.. dapat tukar ke pejabat cawangan..pertama kali nak flight.. ke luar negara walau hanya negara jiran.. dapat berkongsi hidup dengan yang tersayang dan dapat stay ngan mak ayah.. alhamdulillah..

tanpa aku sedar banyak yang Allah berikan dekat aku..boleh dikatakan apa yan aku hajati semua Allah bagi contohnya pertukaran aku balik ke Cawangan yang paling terhampir dengan suami dan family,  tp kadang aku masih belum bersyukur.. masih meminta2 dan kadang mengeluh.. kenapa Allah tak bagi aku ini.. tak bagi aku itu.. kenapa..kenapa..dan kenapa..

aku cuba berubah.. InsyaAllah.. menjadi lebih baik.. sempat tadi aku dengar radio IKIM sewaktu memandu ke tempat kerja.. kata nabi ke or seorang ulama begitulah (aku tak pasti coz aku telalu fokus bwk keta sbb hujan lebat) 
 
'Jika amalan jahatmu lebih banyak dari amalan baikmu, maka bersiaplah ke neraka'

Ya Allah.. aku mohon keampunan dari-Mu.. bantulah hamba-Mu menjadi golongan yang bersyukur.. Bantulah Hamba-Mu menjadi manusia yang tidak takbur.. atas segala yang Engkau berikan.. Amin..

kepada semua.. SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU.. tetapkan niat.. mudahan kita semua di Redhoi oleh Allah SWT.

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...