Friday 27 January 2012

Da agak da ~

Salam

ari neh aku ader umah di mak ayah aku saja, tak balik Penang pun.. Jauh di sudut hati, aku membuak2 nak balik Penang.. lama tak tenguk wajah kesayangan hamba (padahal minggu lepas ko da balik Penang).. hati bagai tak keruan.. nak2 lak, laki aku 2 3 hari sudah demam n batuk2... tapi begitulah bila gerak hati dan jasad tidak sekata.. hati nak balik tapi badan tak mampu nak bekerja.. minta untuk berehat di hujung minggu sahaja.. ok cukup untuk pembukaan, ini bukan pokok cerita.....

sejak dulu aku rasa aku ni hangat2 tahi ayam jer, dlm apa sahaja yang aku lakukan ..sehangat mana tahi itu tidak lak aku ketahui darjah celsiusnya.. tapi syukur peel aku neh tak de sangkut paut dengan org pun.. kalau lah tebiat aku neh ader kaitan dgn org sekeliling, mau hidup aku didoakan sumpah seranah org jer.. contoh eh, tgh2 ko kemas umah, mood ko nak kemas da ilang, abes sampah selonggok tak abes sapu kat hujung pintu, biar cenggitu jer.. tak pun sedang ko menaip memo yang di arah bos, ko ilang mood ,ko bagi balik memo tu pd bos soh continue taip.. bole?

seingat aku la, aku mesti peruntukan 1 diari konon2 nak luah segala isi benda dlm tu, since skoll rendah aku kira, nak2 lak suka layan drama, ader scene2 heroin yang tgh sedey tulis diari, aku pun x nak kalah.. g beli dekat koperasi buku latihan harga 50 sen wat diari.. siap tulis  alif lam lam ha sapa baca dia berdosa.. kau ader? ader la kot, 4 5 helai aku karang.. pastu nta memana aku campak T______T

tahun2 selepas tu.. time skol menengah n universiti pun ader jugak..cuma peruntukan da lebey sket, cantik la buku yg aku beli utk dibuat diari.. puuuuuunnnnnn sama.. kekal 2 bulan jer .. pastu da x der..

Diari tak nak kalah
sampai la sekarang da kawen pun nak jugak.. hujung2 tahun lepas, aku ngan laki aku masuk Popular, ader la diari muslimah, cantik aku tgk, siap ader pengisian bagai, puuuuuuunnnnnnnn beli jugak, sbb nyer rasa lebih bagus diari neh, date sume da siap2 tulis so ko conteng jer apa2.. takat2 nak commit dlm 5-10 minit jer ..  ape la sgt.. ko boleh fanis..semangat mula shj :P... siap tunggu lagi bila nak tahun 2012.. tak nyempat2 nak tulis... Sudah nyer... br bulan Januari jer pun ,aku da tinggal tulis diari dekat seminggu.. nasib la ko fanis.. pas branak pinak pun sama la ase nya..

*
*
*
Da Agak Da

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...