Wednesday 11 January 2012

Suatu pagi roll call yang gamat

salam

Suatu pagi roll call yang gamat.. ini bukan cerita hantu sebab sah-sah pagi.. so tak der maknanyer nak ngeri2 neh.. tapi cukup untuk mengecutkan perut aku dan membuat aku stuck dalam tiga empat saat..

untuk pengetahuan semua, aku bekerja dengan budak-budak penguatkuasa.. kami ber sembilan orang.. kerani 2 sahaja.. so bila ader roll call pengurus cawangan aku akan angkut sekali kerani2 dia neh tuk hadir sama roll call tu.. so skang aku ase mcm nak tukar status jawatan aku kepada  pembantu tadbirkuasa.. bole?

so pagi kelmarin macam biasa kami ader roll call around 8.10 pagi macam tu.. celoteh PC aku pg neh lebey pjg dr biasa sbb aku ase dia nak qado balik spjg 2hr ketiadaan dia kat opis aku.. - kita semua harus bla..bla..bla..bla.. dan ingatlah kita kerja bla..bla..bla.. smpai la

*
*
*
*

GEDEBUKKKKKKKKKKK

dan serentak dengan itu, kami semua........

AYUUUUUUUUUUUUUU (suasana mula gamat, dengan suara tenggelam timbul, aku lak blur2 lagi)

sob..sob.. Ayu pengsan.. semua berusaha angkat dia, gerak dia, tampor2 pipi dia.. sayup2 aku dengar kak liza cakap ayu da 4 hari tak makan nasi (fuhhhhh.. gler tahan perut..kalau aku??)

kelam kelibut opis aku semalam.. kitaorg angkat dia bwk ke sofa depan.. dengan PC aku da nek hangin cari buku tipon tak jumpa sbb dia nak soh tipon ambulan.. aku lak yang teragak2 nak tipon 999 ker 991 ( no. tipon y anba soh aku call, sudahnyer aku soh jer si Anba ni tipon) bukan aper.. aku isau aku kang tak becakap pun dengan operator tu, aku nanges jer.. sedang si Anba tipon ambulan, pak lang ngan bebudak yang len suggest g antar sndri  kat klinik, tunggu ambulan lambat..

so Pak Lang selaku badang kami kelmarin angkat Ayu yang sedar2 ayam jer time tu.. kena lak pagi kelmarin hujan yang renyai2 betambah gamat la keadaan kami.. ko bole bayang opis ktorg tingkat 2.. nsb baik la badan ayu kecik molek jer.. (tetibe tebayang kalo aku yang pengsan.. agak2 diaorg buat2 x nmpak jer kan, giler ko berat lagi aku dr anak gajah) sob..sob.. yang kelakar nyer , punya la panik si Azi neh dia bwk payung nak memayungi ayu kononnyer, tp dari atas bangunan lagi dia da pasang payung.. tak ke susah ko nak turun tangga yang sempit tu dengan bukak payung.. agk2 bila dia ase tesekat tak leh nak lalu ruang tangga tu , baru ler dia tutup payung... adeh~ ~ macam-macam
so aku, shai ngan kak fizin da stand by pakai keta aku nak bwk si Ayu ne g klinik terhampir.. smpai jer sna terus masukan ayu ke unit kecemasan.. doktor masukan drip air.. Alhamdulillah semua ok, jam 11 pagi semua settle.. dapat la ayu MC sehari.. huhu.. sian budak tu.. yang pengsan tu udah ler, tapi muka dia da lebam2 dek tehantuk kuat sgt ke lantai ms dia rebah tu.. huhu..
my poor ayu 
T____________________________T

ekceli ader jer aku tngkap pic dia ms dia da sedor tu, tp isau lak nak publish kat sini.. x der permission.. kang dia saman aku caner??? ko nak bayor

hurmm.. itu lah cerita dia.. last but not least.. cukup tak kami 9 bersaudara dalam citer neh.. cer teka..cer teka..

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...