Saturday 21 January 2012

Hari Ini..

SALAM

hari ini aku berusia 26 tahun
tidak lebih tidak kurang
atau...
yang lebih hanya waktu sahaja
aku yang lahir jam 4.50 pagi pada 21 Januari 1986
tapi sekarang jam menunjukan 9.15 malam juga pada tarikh 21 Januari 2012

hari ini aku berusia 26 tahun
bukan lagi bayi yang perlu disusui  ibu
bukan lagi kanak-kanak yang perlu dihantar ke tadika
bukan juga murid sekolah yang perlu menghadiri periksa

hari ini aku berusia 26 tahun
seorang anak yang makin dewasa
bukan lagi menyambut hari jadinya bersama emak, ayah dan abang seperti dahulunya
yang bergembira hanya kami 4 beranak sekeluarga

hari ini aku berusia 26 tahun
seorang wanita yang sudah punya keluarga sendiri
yang kini bergelar isteri
yang kini punya ipar dan suami
melengkapkan kami yang  dulu bersaiz keluarga mini

hari ini aku berusia 26 tahun
masih banyak jalan yang perlu ditempuhi
mengharap kehidupan yang diredhoi Illahi

hari ini aku berusia 26 tahun
usia makin lama makin menginjak
kenangan dulu banyak meninggalkan jejak
moga memberi keinsafan dilindung perkara jahat usah terjebak



~ selamat hari lahir Farhainis Malek~

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...