Wednesday 11 September 2013

Kebergantungan kita pada Allah

Assalamualaikum

Sejak dua menjak neh entry aku penuh tarbiah 
nampak tak..nampak tak hahaha
Alhamdulillah kita cuba berubah perlahan-lahan

biar perlahan dari tak der
satu benda aku nak improve now is awalkan waktu solat
lagi jam tak tunjuk 6.30 ptg selagi tu aku liat bebenor nak buat asar
tu tak kira maghrib lagi
Allahuakbar
dosa apakah yang aku buat
:(

satu lagi nak kongsi
kebergantungan kita pada Allah dan ingatan kita pada Allah kena selalu ada
buat keja secoet pun start ngan Bismillah
mudahan ada berkat plus yakin dengan setiap doa

contoh semalam
ini bukan nak puji tau
ini nak kongsi  1 nikmat Allah bagi semalam
kena tahu satu perkara amalan aku tak banyak mana
tapi Allah maha penyayang even kau culas dgn Dia pun dia tetap bagi apa yang kau nak

aku ader kursus kat hq kedah
dlm pada tu aku msg laki aku cakap aku da sampai alor setar
then dia balas ayat cmneh
tq.. abg tgh bara kat bos, kita da tlg setting sume meeting ngan client dia bole tak mai, abg kena chair meeting

benda kalau tak rancang sekecik mana pun kita gelabah apatah lagi benda besar deal client bagai, kalau aku kompem pengsan da
aku cuba reply kat laki aku mintak dia cool and yakinkan dia yang dia bole
sebab ape aku msg kata-kata semangat neh, sebab 2 minggu lagi kitaorg akan ke langkawi, eh??????? berbau ikan tak???
gurau jer.. aku ikhlas kot heheh

diakhir msg aku selitkan doa neh
rabbi yassir wala tu assir rabbi tammim bilkhoir
(pls semak balik how the spelling would be, elok nyer lagi amek dlm jawi la eh)

aku tulis baca doa neh
doa pemudah

tengah-tengah kursus still dalam kepala aku pikir laki aku
cemana la keadaan dia, ok ke tidak???

agak2 dua jam lepas tu tak nyempat2 aku msg balik
*
*
and he said the meeting went well siap dapat yakinkan another bos tentang meeting tu.. laki aku cakap bos dia yang sowang lagi neh suka marah-marah
tapi disebabkan semalam dia tak marah maka keajaiban dunia telah bertambah menjadi 8

aku cakap dats because of the doa

yakin..yakin..yakin

Doa adalah senjata seorang mukmin


 :)

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...