Sunday 20 November 2011

Him

salam..
aku nak citer tentang Him.. sebab keterujaan aku pada him lebih tinggi lagi dari citer aku ke Singapore bersama Him.. citer trip ngan Him aku citer kendian.. material pun lom cukup.. so tangguh dulu..
bersama Him  hampir  seminggu buatkan aku banyak tak tahu tentang dia.. sebabnyer.. kami stay asing.. weekend jer jumpa..so bila da dapat stay sekali dan berdua saja aku macam baru nak kenali Him..

aku sangat impress bila semua barang2 nak g trip dia tolong kemaskan.. masukan baju barang2 keperluan everything.. patotnya aku.. tp Him da wat.. aku macam ~eh mamat neh.. kemas lak dia susun baju dalam beg sbb luggage tak besar la sangat.. tp Him leh susun baju2 aku ngan dia bg cukup2..

dlm flight aku agak cuak sbb br 1st time.. tp aku secure bila Him ada sebelah.. Him soh aku telan banyak air liur ok aku buat.. dlm flight dia banyak citer tntang do n donts dlm flight.. Him cakap sementara flight nak terbang mayb ase gayat sket.. so aku mentally prepare.. Alhamdullilah.. aku oke jer.. tp sedikit pening.. Him lak macam reda jer bila kepala berat aku lentok kat bahu dia..

smpai singapore aku ngan Him g hotel pan pacific  -->  marina bay sand tuk prepare booth ---> universal studio..

Him kurang suka benda gayat cth cam roller coaster tu.. kat Universal Studio aku tingin nak naik benda alah tu.. Him x mo.. dia soh aku naik sowang.. tp aku sangat harap Him naik skali.. ok Him ikut jer.. bila da naik.. aku lak yang ase takut.. lengan Him aku pegang erat.. aku takut.. aku ase Him pun sama.. bila turun jer dr roller coaster tu.. muka Him pucat.. masa tu.. aku ase aku cam penting diri.. Him masih senyum2.. sebab aku dia layankan jer..
di hotel.. sebab aku macam jakun habis semua dalam bilik hotel aku godek2.. him tak wat aper2 melainkan amek pic dan aku ase dia baca ape2 yang tetulis dalam hotel tu.. pertama Him cari arah kiblat.. melalui pengetahuan dia, dia dapat agak mana kiblat dlm hotel tu berdasarkan kedudukan matahari.. tp rezeki Him.. rupanya pihak hotel ader letak siap2 arah.. tak sangka lak dalam hotel besar di singapura yang rata2 pekerja bukan islam ader gak petunjuk arah.. aku buka peti ais.. aku teruja bila tgk ader botol wain yang sangat comel.. aku amek botol tu belek2 letak semula.. pastu gerak g mandi.. Him panggil aku kuar semula dari bilik air..~ td kuarkan btol ni kan? Him tanya.. aku angguk.. skang da kena bayar.. Him sambung lagi.. Hah?? kenapa.. bukan minum pun.. tp disebabkan Him  alert dengan semua benda Him ada bc note yang tulis dekat pintu peti ais.. Kesemua holder wain adalah automatik.. once u take out from the holder consider consume in 30 second.. aku da cuak.. Him da bising dekat aku.. tp HIm jugak la y turun g lobby cakap ngan receptionist yang aku tak sengaja take out botol tu..masa tu aku sangat berterima kasih kat Him.. sbb kalau dia tak cakap Him akan kena bayar $15= RM37.50.. tenkiu Him

malam tu kami ke Bugis street.. kami g ngan teksi dan balik jalan kaki.. masa nak balik Him cakap kita jalan.. aku cam pelik.. aku cakap.. tau ke jalan? Him cakap masa naik teksi dia dapat agak jalan mana.. sbb di Singapore laluan terhad so even tempat tu dekat jer tp tepaksa teksi pusing jauh.. aku agak isau.. tp Him dia tenang jer.. kami jalan.. kat sini aku sangat kagum ngan Him sbb dia berani jer nak try.. dan Him amat fokus.. aku naik jer teksi dan layan pemandangan kat sana.. tp Him.. dia perhatikan semua jalan.. setiap belok.. dengan 2,3 bangunan sebagai panduan.. Alhamdullilah.. kami tak sesat.. atas kebijaksanaan Him..

aku da terbaring letih.. sbb jalan dengan banyak sejak smpai ke singapore utk 1st day di sana.. Orang sakit kaki..aku cakap kat Him..Him pun kata.. sama la.. pastu Him urut kaki aku.. aku da cam tekejut + teharu semua ada.. aku tak sangka lak Him nak wat cam tu.. huhu.. aku cuba berlagak biasa.. tp keterujaan aku kat dia bagai menggunung tinggi.. Him.. if baca entry ni.. sungguh orang asa sangat teharu.. even tak lama pun Him urut tp cukup la buat aku rasa teruja kat HIm..

masa 2nd day lak.. him nak turun bfast.. sbb bfast utk sowang so aku soh Him saja y pegi.. dia cakap ok.. next day aku lak.. masa Him besiap nak pegi bfast aku masih bemalasan di katil.. Him bgn sangat awal coz nak pegi bfast jam 7.00 pg.. Him gerak aku~abang turun dlu p bfast.. aku angguk jer.. bila dia da pegi br aku bangun.. Atas meja Him da bancuhkan air nescafe dekat aku.... wawawawawa.. kenapa la mamat neh.. huhu.. masa tu aku cam teharu lagi.. tak tau yang keberapa kalinya..

pengalaman stay ngan Him selama berada di Singapore dari 15-18 Nov 2011 sangatlah bahagia.. mayb sbb aku tak penah stay ngan Him tuk tempoh yang agak lama + kami berdua saja.. so aku banyak depend on Him.. byk lagi sebenarnya pengalaman ngan Him sepanjang  di sana.. ada masa aku citer lagi..

kami smpai penang jam 12.30 mlm Jumaat.. penat jangan cakap.. smpai d umah kami bagi souvenier pada mentua dan adik2.. tau kan caner keadaan org baru balik becuti.. kain baju yang banyak nak basuh dan barang2 yang tak tesusun?? so pagi sabtu Him gerak aku bangun subuh tu pun da hampir jam 7 pagi.. kami sama2 tebabas sbb tido dlm keadaan yang sangat letih..  lepas sbuh aku cakap ngan Him aku nak tido semula.. bila da tido balik aku smpai tak perasan jam da hampir kol 8 pagi.. aku cakap ngan Him kain baju tak basuh lagi.. dan Him cakap~ Abang da basuh dan sidaikan semua

wat else yang aku nak harapkan pada Him lagi..  benda kecik2  macam ni  la wat aku ase nak nanges.. Him adalah Hazwan.. dan Hazwan adalah suami aku.. thanks sangat.. make me happy.. girls out there.. jangan diharap benda yang besar jangan la telalu mencari kesempurnaan.. hargai apa yang didepan mata.. sayangi pasangan kita.. InsyaAllah.. kita akan temui kebahagiaan.. Amin

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...