Tuesday 29 November 2011

Kota Singa - Day 2

salam

Untuk hari kedua kami di sana, tak banyak tempat yang kami pegi.. sebab dari jam 9am-4pm kami laki bini kena jaga booth.. da tetibe aku jadi warga kerja Penang Port.. tp aku edar2 pahmplet jer.. cakap omputih  sket2,  tu pun yang sedia hafal dlm kepala.. jujurnya aku mmg cuak bila memerlukan aku spekang.. zaman uitm bkn x penah tp tu la.. setakat nak present di depan mmg aku hafal la kan.. so laki aku la yang back up.. bukan aper bila da booth mengenai cruise mana la aku tau segala term2 yang biasa diaorg pakai.. so kita layan pic je lah eh..
cruise shipping asia registration

ruang kelihatan sesak sebab ader 2 lagi pameran yang berlangung pada hari yang sama

antara 1st visitor yang datang lawat booth.. she's from korea

visitor from china

  
visitor from malaysia mewakili booth tourism malaysia  and from left adalah en kamarudin my hasben bos
untuk hari pertama berada di booth, berbagai2 persoalan, pertanyaan yang berlegar2 dalam kepala kami laki bini.. ye la.. dis is my 1st time so were my hasben.. ok ke tidak.. ramai ke orang..nak cakap aper.. macam2 lah.. smpai la jiran booth kami from uk datang betandang.. nama dia joe dawson.. nanti aku letak pic dia.. memula kami hanya berbalas senyuman jer tapi dia dlu say hello pd booth kami.. bagus lak mat salleh neh..
 

1st day yang memberi banyak ilmu.. 1st day yang menemukan kami kepada pelbagai manusia dari pelbagai negera dengan pakej latar belakang yang berbeza.. 1st day yang membuka minda..1st day yang penuh keterujaan..

jam menunjukan 12.30 tgh hari.. aku da buat muka bekerut2 dekat laki aku menandakan aku perlu makan.. dengan direction yang diberi oleh guard tu kami laki bini g la makan kat foodcourt yang diberi nama RASAPURA.. juz dalam marina bay sand punya building jugak.. jalan punya la jauh smpai laki aku cakap mau kita lapar balik neh bila da pusing ke booth.. itu aku akui.. lenguh aku jalan.. tp kami disajikan dengan pelbagai shop lot yang menarik yang memang tak mungkin kami beli apa2..hahah seperti kedai ini..

#


ini.....

dan banyak lagi..

jalan punya jalan smpai la kami di RasaPura yang penuh sesak.. mayb waktu lunch + satu-satunya yang sedikit murah.. tp kami laki bini macam tak sanggup lak nak makan pada awalnyer memandang nasi beriani beharga $9.50 bersamaan RM23.75 (Jumlah 2 hari makan di malaysia).. tp demi memberi tenaga so kami pasrahkan jugak.. abang ase rindu nak makan di umah tak?? ngomel aku sambil makan dengan penuh selera + pastikan x da sebutir nasi pun aku tinggal haha

ni suasana tempat makan dia dan sepanjang jaga booth kami laki bini makan di sini sahaja.. sbb harga around $9-10 dan kami makan sehari sekali.. malam sebat megi..
kami mmg booked kedai ni saja sbb kehalalan dia tak diragui

waiter + chef dia chinese..

mostly pelanggan dia mmg chinese lah..


kami tutup kedai a.k.a booth dalam jam 4.30 petang.. itu pun setelah lebih 10 kali aku tanya hasben aku .. boleh balik tak lagi bang?.. rasa2 da tak ramai orang kot?.. jom laaaaa balik.. haha.. siyes aku boring.. tapi laki aku neh intergriti dia sangat tinggi.. so tepaksa la aku ikot.. kalau aku la.. ase2 3.30 petang tu da mana2 tempat aku pusing.. tutup.. siap tulis lagi PLease Come tOMORROW hehe

masa balik hasben aku cakap kita jalan sahaja.. mmg tak jauh mana pun.. sbb pemandangan di sana sangat cantik sedar2 jer da di depan hotel.. sangat asyik hehe.. sepanjang walking distance tu sempat la aku snap pic klik..klik.. di setiap ceruk.. macam di bawah ni.. opsss sebelum telupa.. di hari ini la akan tenampak aku berpakaian kurung sehingga seterusnya hahah..



sebelum ke sana bekali aku cakap ngan hasben kita perlu ke Merlion.. sbb disitu letaknya mercu Singapore.. dan bukti kukuh kita ke Singapore.. sampai di singapore pun aku masih ingatkan hasben aku.. haha.. so bila tgk map + google.. kami hanya perlu berjalan sahaja ke sana.. jauh tak jauh belakang kira.. sbb klu naik teksi 5 tapak bejalan pun dia sanggup antar huhu.. memandang kan kami bercuti dengan penuh ekonomi so kami berjalan.. hasben aku kata kalau kita bejalan baru ase feel sket + beley tgk mcm2 benda..

lepas maghrib kami pun berangkat ke Merlion.. Alhamdullilah.. sekali lagi kebijaksanaan laki aku terselah.. dia main agak2 jer sebenarnyer hala tuju kami ke merlion.. tp kami selamat sampai ke destinasi.. 1 yang aku puji di Singapore, kami laki bini ase secure je bila jalan2.. x de rasa nak takut nak kena rompak ker.. nak kena seluk poket ker.. ok jer.. adegan2 melepak lak amat sedikit yang kami nmpak.. tu pun hanya certain area jer..

bejalan lebih kurang 25 minit kot smpai la kami di kepala singa neh...
 
mercu tanda singapore

muka gembira hajat terlaksana

pemandu pelancong heheh
canti tak???? ^-^

sangat cantik...

y lampu belah kanan ase2 rosak..
dan kami jugak bertuah sebab dapat lihat pertunjukan lampu.. sbb kalau km lambat sket mmg x dapat tgk.. waktu pertunjukan pd jam 8.00 mlm sekali dan 10.00 sekali.. pertunjukan lampu dia mcm di atas tu..

kami balik hotel around 9.00 pm camtu.. sambil2 tu sempat la beli jajan sket wat kudap-kudapan n kami singgah di shoping mall nama dia Little John.. tak beli apa sangat pun.. mcm biasa sebab mahal ..

dats all for da day 2 di Kota Singa.. nant sambung lagi okies.. babai..

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...