Tuesday 1 November 2011

step closer to November vacation \ ( ^^ ) /

salam..

kita mula entry aku neh dgn teknik imbasan crita antara dua makhluk neh dolu :p
time/date = pagi..27.10.2011

hazwan~ elo.. cuti tinggal brapa hari lagi?
fanis~elo.. hurmm dlm 7 hari smpai bln 12
hazwan~ nak ikot p S***xxxx***XXXXX tak? -jgn nk cuba2 teka amek pen bagai aku men hentam jer tu..
fanis~ hah???? nak.. nak..
hazwan~ ada duit?
fanis~ tak da hehhehe... nak robek2 bley la kot
hazwan~ oke.. check tiket mas @ air-asia.. wat passport..
fanis~ okeh..

tamat perbualan kami laki bini.. gembira nya hati bukan kepalang.. InsyaAllah x da apa2 halangan sampai la kami disana.. bukan x mau tulis tempat semua bagai.. lets say x jadi.. malu akak.. Allah know best..

start pada hari tu aku pun google la tempat aku nak p neh.. senang cakap negara neh hanya berjiran.. x jauh mana pun.. tp cukuplah nak merabakkan duit poket laki aku dgn tiket flight y last minit amek neh hahah.. sowi bang.. sye mau ikot wlaupun mood bukan bercuti sepenuhnya.. laki aku ke sana sbb urusan keja.. aku tompang sekaki..

step pertama aku g amek pic.. siap make up gitu.. gedik jer lebey.. bukan permintaan dari pihak imigresen pun kan.. cuci gambar dgn harga rm11 (4 keping) katanya xpress, klu nak keesokkannyer leh dapat ngan harga rm8.. dasat tol kedai gmbaq neh.. wat duit sesaja..

step kedua aku g bank Islam..juz check dlm Tabung Haji ada brapa.. Alhamdullillah even tak banyak mana, cukup nak wat duit passport.. nampak gaya nama aku nak p haji neh makin kebawah.. baru duit nak beranak pinak sket aku da cilok.. aku janji aku kumpul lagi.. jgn janji fanis, di sambar petir ko nant.. da byk kali sgt janji nak kumpul duit tu

step ketiga  aku p pejabat imigresen.. sebelum terlupa aku mmg nak puji khidmat kaunter neh.. dlu org slalu kata gomen neh wat keja lambat.. khidmat kaunter x bagus.. tp sekarang tidak lagi.. aku puji abes-abesan.. bukan sebab aku pun penjawat awam.. tp bnda betol naper x leh puji kan.. aku amek masa x sampai stengah jam.. selepas pembayaran RM100 aku da leh amek passport dlm tempoh 1jam.. tahniah IMIGRESEN MALAYSIA.. tak lupa juga tima kasih kat 2 org kazen aku y sudi usung aku neh g wat passport.. tnkiu fatihah n mirah..
INFO: bagi permohonan kali pertama membuat PASSPORT  perlu membawa SATU salinan kad pengenalan dan DUA keping gambar berukuran passport.. pic perlu berlatarkan warna BIRU SHJ.. then bayaran RM100 selama 2 tahun..

step keempat aku bg no passport kat hasben aku utk dia wat boarding pass ape ntah.. itu part laki aku lak.. dia lebey arif lagi bijaksana.. hehe..

p/s~ latest info aku dapat dr hasben aku dia tulis sbb bg melalui text message 
        < hehe em tiket flight da ambik td> msg 1
       < online sit dpt sebelah2 ok la> msg 2


doakan aku dapat p S******xxxxxXXXXXX*****.. dan ni 1st time nak nek flight *malunakngaku*

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...