Tuesday 8 November 2011

raya haji punya cerita

salam
Raya Haji : 6-7 November 2011
Lokasi: Bayan Lepas Pulau Pinang

Alhamdulillah semua berjalan lancar dan sangat lah bersederhana.. raya haji aku pun simple.. dgn juadah semua mak mentua aku da prepare aku hanya tesengih jer menceduk lauk pauk masok pinggan.. laki aku g smayang raya pun cakap org x ramai sangat.. merasa la dia n adik ipar smayang dalam masjid.. kalau tak slalu bersejadahkan jalan tar jer (bkn jalan Tunku Abdul Rahman tu) mayb hujan yang turun tanpa henti walau tak lebat mana. Raya haji aku ngan family mentua, sbb mak ayah nak raya kat a.star.. Nasib baik raya haji, efek dia tak cukup nak wat aku maraung di pagi raya.. kalau raya aidilfitri.. tak tau lah.. hahah.. mau sekampung dgr suara aku.. so aktiviti kami anak branak dlm umah sja sbb seharian hujan.. dlm jam 6 petang br la aku kuar amek mak kat stesen bas sg. nibong then pastu aku laki bini n adik2 g bukit jambul.

niat asal nak beli buah utk hantaran di Giant sj, tp disebabkan tpon laki aku rosak so tecampak lah kami di Bukit Jambul tuk dibaiki .. bila apek tu check tpon laki aku dia cakap bg masa 1 jam.. so.. tercetus la idea adik ipar aku nak g tgk wayang.. dengan sebulat suara kami semua bersetuju tnpa mengetahui lagi citer apa y bakal ditonton..

alamak toyol ~ semua geleng kepala
hindustan~ semua geleng kepala jugak (siyes time tu tayangan hindustan adalah belambak)
paranormal activity ~ geleng kepala tapi aku sowang saja T T
bila da kata demokrasi haruslah aku kalah
 
SAYA DA TAK MAU TGK CITER PARANORMAL ACTIVITY 
incik hasben kalau tebaca entry ni sila simpati pada isteri anda y masih tebayang2 scene citer tu sehingga entry ini ditulis.. bukan aper.. aku isau aku y jd x normal pas tgk citer neh.. kalau  tgk kat umah leh jgk aku ngelat merayau dlm umah ker, bc majalah ker.. ni dlm panggung mau mati kutu aku.. di permulaan citer tu aku masih tenang, bila scene waktu malam jer melekap la muka aku kat bahu laki aku.. mmg aku tak tgk.. harga tiket RM9, so aku ase aku hanya menggunakan RM3.50 jer tgk citer tu.. bakinyer tgk bahu laki aku.. citer tu sejam lebey sja tp aku ase bagai betahun..sob..sob..

> TAPI KAN <
percaya atau tak ni la KALI PERTAMA aku tgk wayang bersama laki aku.. hehe.. SUNGGUH tak tipu.. masa zaman kapel & tunang kami tak pernah tgk.. ader saja halangan bila da jadi laki bini baru la tercapai misi tgk wayang.. lawakkan??

THE END

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...