Thursday 26 July 2012

Kegelapan

Assalamualaikum

hamboi2.. sejak-sejak aku suka update neh, byk lak benda jadi kat aku..
sekadar kenangan aku nant..
bukan aper pun..
kalau la aku pandai buat blog dari dulu dan ditakdirkan aku anak jutawan
bebudak lain minta barbie, ke game ke aku minta nak komputer

bole aku citer caner aku kena sebat dgn cekgu BM
bole aku citer caner aku leh kantoi waktu prep
bole aku citer caner aku tersesat dlm lif engineering masa kat uitm
turun guna tangga dari tingkat 17.. seb baik turun.. kalau naik???? 

nak dijadikan citer, semalam ..
lepas berbuka
aku buat memek muka kat mak
tanda aku tak turut serta nak terawih
x der alasan kukuh, mak aku malas layan
katanyer.. renung2kanlah usia muda mu.. eh?

so disebabkan kedurhakaan aku itu
maka dlm pukul 10 mlm umah aku dan sederet lainnya
telah BLACKOUT

maka.. aku zassssssssss !!!!!!! berlari kurung diri dlm bilik
takutnyer Allah sje yang tahu..itu belum kubur..
aku x nampak aper2.. mula nak sebak bagai..(aku tumbuk muka kau *nadajohan*)

panas dlm bilik punya la hazab..
berbekalkan lampu handfon aku gagah ke ruang tamu
buka pintu sebab ader bebudak main mercun
at least keriuh rendahan suara derang
buat aku sedekit tenang

stengah jam juga aku bergelapan sensorang
mak ayah 10.30 smpai umah
cam biasa.. mak aku buka tazkirah beliau..

ayh aku peel dia x leh panas
so ajak mak n aku kuar lepak mamak
kami anak beranak kuar dari kegelapan
dgn harapan balik da oke

harapan hanya tinggal harapan
pun sama.. masih kegelapan
duduk di luar sambil layan angin malam
nyamuk2 gumbira "bermorehkan" darah aku

merasa la jugak sampai 12.30 malam
baru ader letrik..
tima kasih abg2 TNB.. lebiew..



No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...