Thursday 5 July 2012

Nifsu Syaaban

Assalamualaikum..

Sedar x sedar da menginjak bulan Syaaban.. x lama lagi puasa.. time flies so fast.. semalam bekesempatan aku,mak n ayah ke surau.. buat bacaan yasin 3 kali.. sembahyang jemaah maghrib dan isyak.. Alhamdulillah..

awal2 lagi mak da ingatkan aku tentang malam neh.. ajak jugak2 aku ke surau.. hehe.. dia tau anak dia neh kemain liat bila di ajak kesurau especially mlm jumaat sbb ada bacaan yasin..

tp semalam.. tanpa bantahan dan dgn rela hati aku ikut mak ayah ke surau.. at least there is sumthing gud from me to be jot down in my "book".. in the last page to be exact :)

and 1 thing.. aku ader baca dlm status fb cakap bidaah all that baca yasin sampai 3 kali.. then aku refer balik kat penulisan seorang ust neh.. dia cakap, x kisah nak baca brapa kali as long benda tu x bertentangan dgn syarak.. so jgn la nak blaming bidaah sume tu.. benda baik kan.. yang ckp tu yasin baca ke idok???

selesai jer solat dan bacaan yasin ada knuri pulut durian.. walaaaahhhh terbaek.. bkn tu jer.. x silap aku ader bihun goreng, murtabak, nasi + ikan pekasam, serawa labu.. bwk dari umah memasing.. Ya Allah.. byk betul.. masing2 nak tambahkan amal kebajikan.. Syukur..

Sepanjang bacaan yasin.. hati ni x henti2 doa mohon Allah perkenan doa aku yang satu itu.. Amin..

hurmm ari neh nak bebuka puasa apa eh???? (^_^)

No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...