Wednesday 25 July 2012

Terawih

Assalamualaikum

Update lagi..hebak..hebak..
ekseli malas nak citer
tp klu tak citer ..lupa
klu lupa x amek pengajaran

semalam aku g terawih
ramai lak bebudak kecik..pompuan lak tu
x pe.. bagus bebudak neh.. ader gak nak dtg surau

time smyang..
bunyik sok sek..sok sek..
harus lah dr bebudak tu..
x mungkin mak2 derang lak.. 
dr mula smyag smpai abes.. cakap x benti
aishhhhh.. gua panas..gua panas

abes bg salam
aku sekilas memandang.. memek muka..teda senyum
konon marah

bebudak pikir mayb derang ase kiut bising2 camtu
sbb tu aku toleh..

terawih lak
pun same.. cakap x brenti..
x pasti derang amek mazhab mana.. smyang tp cakap

ms smyang ase benda tesangkut dlm telekung
abaikan then continue cambiasa
selesai rakaat yang x tau keberapa
sowang budak cuit aku dr blakang
kakak.. rantai tangan kakak ker.. jatuh

oh Ya Allah
Dosa apa yang aku wat..
semayang tak kusyuk.. sambil smyang smbil marah dlm hati
sekali yang aku marahkan itu la
yang bantu aku..

Ustaz ader cakap.. bebudak klu dtg surau jgn di suruh balik
bising pun x per.. memang itu tebiat budak.. y penting tunjuk cth yang baek

cam biasa abes 8 terawih plus witir 3
aku balik.. sebab aku muda.. aku jalan kaki jer
keta suh mak bwk blk..
surau dgn umah aku dekat tp mak aku kan lutut unik
so x leh jln sgt

nak jadi cerita
lampu jln dlm taman sumer blackout
jln gelap dr selalu

agak tragis di situ klu jln sensorang
sama der aku yang lari dek tenampak benda asing
or org len yang lari sbb aku betelekung
pd hal tau bln posa setan kn ikat
tp otak aku blom succesful set lagi

baru setapak dua aku kuar surau
bebudak yang bising td pun kuar gak
derang pun blah lepas 8 rakaat
derang ker sama dgn aku..ker aku sma dgn derang
nta..

tp disebabkan bebudak tu
aku slamat smpai umah.. sbb kami jalan reramai
spt gajah jalan beriringan sekawan kancil..gitu

p/s: jgn tetiba aku jd bff ngan bebudak tu sma naik bising dlm surau dah..






No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...