Tuesday 24 July 2012

Tiket Raya dan Bas

Assalamualaikum

Rajin lak ari2 update blog.. nampak sgt ko lepak jer kat opis.. nak2 bos mc seminggu.. opis dan umah aku guna konsep yang sama.. suka hati aku nak wat aper hehe..

bila baca status kawan2 fb merungut2 tiket bas nak pulang raya da abes.. aku hanya mampu senyum sendirian.. ini lah kali pertama aku kira yang aku tak perlu fikir bab tiket bas neh..

pahit manis dengan tiket bas dalam poket aku da.. kalau bole x nak aku harung naik bas saat-saat genting mcm nak raya neh.. cukup la aku harung masalah bab tiket selama 5 tahun..

igt lagi 1st time kat uitm shah alam tahun 2007.. zaman hingusan nak cari tiket bas.. memula punya skema amek tiket esok nak raya ari neh baru balik.. sekali kawan2 kelas da pakat dgn lecturer adjust timetable then we all bole balik lebih kurang 3 or 4 days before raya.. da kami tkar tiket kat pudu sebab kat section 17 time tu tiket da abes.. biasa la kalau refund pun half price jer y dpt..

pengalaman naik bas yang tidak sama spt tertera dlm tiket bas sudah acap kali terjadi.. sampaikan satu tahap kalau dapat bas yang sama mcm ada d tiket, aku la insan yang plg  bertuah dlm dunia.. semangat nak balik kg berkobar2.. not to for get.. aku penah dapat bas sekolah sebagai bas gantian T___________T

kalau amek tiket tapi tak naik bas? owhhhh.. usah dikira.. tidak terhitung banyaknya.. dan paling frust sekali tiket flight pun aku penah burn..

barang hilang dlm tempat simpan beg --> pernah
dapat duduk sebelah orang tidur berdengkur maha kuat--> pernah
bas lompat2--> pernah

kalau nak dicerita tentang bas neh silap2 aku bole buat novel.. siyes byk kenangan aku dgn bas neh.. itu belum kira karenah JPJ yang tetiba rajin nak check bas tu, driver bas lagi, penumpang lagi, org jg tiket bas.. baanyak lahhhh

nasihat aku pd penggemar bas hatta di saat ini pun aku masih gunakan perkhidmatan bas jaga diri elok2.. kalau boleh jgn pilih yang blakang2 nak2 lak kalau male lg ramai.. tidur tu.. aaaa.. malas cakap.. sbb aku pun set2.. tayar golek aku pun tegolek tido.. jst pandai jg diri n harta benda.. tu jer.. 1 more thing.. biar di anggap sombong dr ramah x tentu pasal dgn org yang kita tak kenal.. especially pd jarak yang jauh..

kbai ('',)



No comments:

Fairuz Rahman

Salam Semua Hakak dulu lepas abes belajar Diploma dekat UiTM Merbok Hakak continue di UiTM Shah Alam Sebelum smpai sana, macam-macam la ...